مهار آتش‌سوزی در خط لوله پتروشیمی بندر امام/احتمال افزایش کشته‌ها

مدیر بهداشت ایمنی محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اعلام این‌که آتش‌سوزی در خط لوله تامین خوراک واحد پتروشیمی بندر امام(ره) امروز صبح مهار شده است، از احتمال افزایش کشته‌های این حادثه خبر داد. 

قدرت‌ا… نصیری با اعلام این‌که ساعت ۵٫۳۰ دقیقه صبح امروز آتش کنترل و بعد از آن مهار شد به ایسنا گفت: علت آتش‌سوزی نشت گاز بوده است. البته وی با اشاره به این‌که دلیل نشت گاز تاکنون مشخص نشده است، گفت: در ابتدا باید آب‌های اطراف خط لوله تخلیه شود و بعد از آن بررسی‌ها آغاز می‌شود. به گفته‌ی وی، برای ارائه‌ی گزارش‌ اولیه از علت این حادثه حداقل دو روز زمان نیاز است. 

مدیر بهداشت ایمنی محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در مورد وضعیت مصدومان این حادثه نیز توضیح داد: یک نفر در دم جان باخت و شش نفر سر پایی درمان شدند. ۹ نفر که حال دو تا سه نفر از آنها وخیم اعلام شده است، به بیمارستان اعزام شده‌اند. نصیری در مورد هویت افراد آسیب‌دیده این حادثه نیز گفت: تمامی آسیب‌دیدگان آتش‌نشان‌های ایستگاه شماره دو پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) بوده‌اند. 

آتش سوزی پتروشیمی بندرامام ۲ کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت
منوچهر حیاتی- فرماندار شهرستان ماهشهر نیز به ایرنا گفت: حادثه آتش سوزی واحد خوراک گازمایع ( NGL) پتروشیمی بندرامام درمجموع ۲ کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت. مجروحان این حادثه برای مداوا دربیمارستانهای ماهشهر و اهواز بستری هستند.

واحد خوراک گاز مایع پتروشیمی بندرامام روزگذشته ( جمعه ) حوالی ساعت ۱۵ دچار انفجار و آتش سوزی شد که پس ازگذشت ۳ ساعت توسط ماموران آتش نشانی مهارگردید. واحد خوراک گازمایع واحد پتروشیمی بندرامام خمینی ( ره )گازمایع NGL900 دریافتی را جدا سازی و بین سایرواحد های پتروشیمی توزیع می کند. این واحد معمولا دور از فعالیت روزانه کارکنان پتروشیمی است و به همین خاطر کسی از آنها دچار تلفات جانی نشد.

سه کشته و ۱۵ مجروح در حادثه آتش سوزی ماهشهر 
سید اسدالله موسوی- رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان خوزستان- نیز دیشب به مهر گفت: در حادثه آتش سوزی که ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه روز جمعه در پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) رخ داد باعث شد که سه نفر از نیروهای امدادی منطقه در همان انفجار کشته شوند و ۱۵ نفر دیگر مجروح شوند. در همان لحظه شنیدن این خبر به ستاد بحران کشور و سایر مسئولان اطلاع دادیم و حالت آماده باش کامل در این مرکز اعلام شد.

موسوی تصریح کرد: همچنین به کلیه آمبولانسهای مستقر در ماهشهر برای کمک به امدادگران پتروشیمی ماهشهر اطلاع دادیم که به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان خوزستان گفت: طبق اطلاع رسانی مرکز پزشکی ماهشهر، متاسفانه سه نفر از نیروهای این پتروشیمی در همان لحظه جان سپردند و ۱۵ نفر دیگر مصدوم شدند. همچنین ۹ نفر از حادثه دیدگان به بیمارستان سوختگی طالقانی اهواز برای مداوی بیشتر منتثقل و همچنین دو نفر دیگر به صورت سرپایی مداوا معالجه شدند.

گفته می شود لوله انتقال گار به پتروشیمی ماهشهر عصر دیروز دچار نشستی و سپس آتش سوزی کوچکی می شود که نیروهای امداد و آتش نشانی برای مهار آن وارد عمل می شوند ولی هنگام تجمع آنان لوله ناگهان منفجر می شود و اغلب نیروهای امدادی دچار سوختگی می شوند.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.