مهار پهپاد اسکن ایگل بار دیگر طعم تلخ شکست را به آمریکا چشاند

۲۲م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ایران با مهار پهپادهای جاسوسی ضربه محکمی به آمریکا وارد کرد و این کشور باید هزینه های گزافی را برای جبران این ضربات بپردازد.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پهپاد آمریکایی کنترل شده در سال قبل توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: سردمداران کفر و استعماگر باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران که سال قبل توانسته پهپاد جاسوسی آمریکا را کنترل و متوقف کند اکنون توانمند تر از سال قبل شده و تحریم‌های یکجانبه سبب خودکفایی و پیشرفت روزافزون کشورمان شده است.

وی ادامه داد: آمریکا به قدرت و موقعیت چشمگیر ایران در منطقه پی برده و در قضیه سوریه و فلسطین بارها شکست درمقابل ایران را تجربه کرده است اما به اشتباهات خود نسبت به نقش کشورمان در معادلات منطقه ادامه می‌دهد.

قوام با اشاره به حیثیت بربادرفته آمریکا در کنترل پهپاد جاسوسی توسط ایران افزود: آمریکا همواره با کارشکنی‌های نسنجیده سبب تحقیر و تزلزل موقعیت خود در جهان شده و بارها در  طول تاریخ به شکست‌های مفتضحانه مقابل ایران تن داده است.

وی تصریح کرد: قدرت ناوگان‌های دریایی ایران تاثیر مثبتی در مبادلات اقتصادی منطقه داشته و ازطرفی سبب جلوگیری از هجوم دزدان دریایی در منطقه شده چراکه هدف اصلی این پهپاد دریافت اطلاعات از ناوگان دریایی کشورمان در منطقه خلیج فارس و هدایت دزدان دریایی برای لطمه زدن به اقتصاد ایران و منطقه است.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به بازخوردهای منطقه در دستیابی ایران به تکنولوژی مهار پهپادهای جاسوسی اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه قوت قلبی و تکیه گاهی مطمئن برای کشورهای آزادی خواه منطقه به شمار می‌رود و آنها را در رسیدن به اهداف خود برای مقابله با استکبار و استعمار جهانی مصمم تر می‌کند.

وی افزود: ایران با مهار پهپادهای جاسوسی ضربه محکمی به آمریکا وارد کرد و این کشور باید هزینه های گزافی را برای جبران این ضربات بپردازد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای منطقه باید انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود قرار داده و با خوداتکایی در زمینه سیاسی،اقتصادی ونظامی دست مستکبران واستعمارگران را از منطقه کوتاه کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.