مهتاب جای پای تو را دید و سجده کرد/ سیب، سهم خداست+با کاروان حوله

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه شعر «و سیب سهم خداست» سروده معصومه مهری شامل ۴۵ غزل است که با درون مایه عاشقانه و مضمونی آیینی سروده شده است. مهری در شعرهای این مجموعه سعی کرده برخی مفاهیم عارفانه و مضامین الهی را از زاویه بیان عاشقانه به مخاطب منتقل کند.

خود شاعر درباره این اثر می گوید: «همیشه در کارهایم خواسته‌ام اشعارم را غیر مستقیم بیان کرده و یک نقطه مجهولی در شعرهایم باشد زیرا به نظر من شعر نباید بی‌پرده و عیان برای مخاطب سرایش شود٬ بلکه باید گذاشت تا خواننده از روی کرامت خودش به یک برداشت مشخصی برسد. بزرگترین آفت شعر معاصر ما این است که آنان درگیر بازی چینش کلمات هستند زیرا بیشتر شاعران می‌خواهند به صورت ظاهری به دنبال یک سجعی برای شعرهایشان بوده٬ عموما اندیشه نابی در پشت خلق کلماتشان دیده نمی‌شود.

مهری مجموعه اشعار خود را با تقدیم شعری به پیشگاه مادر حضرت ابوالفضل(ع) آغاز کرده است: «خاتون من بارید و طوفانی به پاشد/ گیسو پریشان کرد و در طوفان رها شد». شعر دخیلی از این مجموعه را در ادامه می خوانید:

مهتاب جای پای تو را دید و سجده کرد / خورشید هشت مرتبه چرخید و سجده کرد

انگور چشم‌های شما را همین که دید / می از درون کوزه تراوید و سجده کرد

آنقدر کهکشان به نگاهت دخیل بست / تا در سماع آمد و رقصید و سجده کرد

بوی یهشتی‌ات که وزید آفتاب توس / یک جرعه از نگاه تو نوشید و سجده کرد

تنها نه این غزل، که تمام ترانه‌ام / آهو شد و به پات خرامید و سجده کرد

همچنین «با کاروان حوله» مجموعه‌ای از طنز نوشته‌های مطبوعاتی امید مهدی‌نژاد است. این اثر در سه پرده و دو میان پرده تنظیم شده است. پرده اول این کتاب «در محفل انس نام دارد» و شامل شرح طنزآمیز چند شعر جدی معاصر است. میان پرده اول که «همه چیزشناسی مرگ» عنوان دارد، شامل یک یادداشت کوتاه فلسفی است که توسط «پروفسور جان تراولتا» نگاشته شده و به قلم دکتر برزو بیطرف به فارسی برگردانده شده است. پرده دوم این کتاب که «فالنامه حافظ بی‌معنی» نام دارد، شامل شرح بیست غزل حافظ است. از این بخش کتاب، می‌توان همچون یک فالنامه حافظ استفاده کرد که راهنمای استفاده از آن نیز در مقدمه پرده دوم توضیح داده شده است. همچنین میان پرده دوم معرفی یک تشکل ادبی است که انجمن ادبی اثیرالدین اخسیکتی عنوان دارد. پرده سوم نیز معرفی طنز چند کتاب شعر و داستان است.

مجموعه شعر «و سیب سهم خداست» با قیمت ۳۹۰۰ تومان و «با کاروان حوله» با قیمت ۴۵۰۰ تومان منتشر شده است.

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر(در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.
 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.