مهتدی: طرح اختلافات شیعه و سنی طرح اطلاعاتی و امنیتی غربی است

۲۸اردیبهشت،

محمدعلی مهتدی گفت: موضوع طرح اختلافات شیعه و سنی مساله‌ کاملا اطلاعاتی و امنیتی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی مهتدی که ظهر یک‌شنبه در نشست تخصصی «چالش شیعه وسنی در منطقه» که در موسسه دیپلماسی ایرانی برگزار شد سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ما در منطقه مشکلی به نام نزاع شیعه و سنی نداریم و در طول تاریخ این دو گروه با یکدیگر همزیستی داشته‌اند و هیچ زمانی به درگیری و کشتار نرسیده‌اند. اختلافات مذهبی همیشه بوده است و همواره مدیریت می‌شده است اما آن چه که در شرایط فعلی در منطقه در حال وقوع است نزاع شیعه و سنی نیست بلکه گسترش وهابی‌گری و فرقه‌های دیگر است که پدیده عادی و معمولی نیست که به خودی خود با عنوان عوامل اجتماعی و یا سیاسی رشد کند.

او افزود: این پدیده نوعی طرح حمایت شده از طرف دستگاه‌های اطلاعاتی غربی است.

این کارشناس مسائل سیاسی منطقه تاکید کرد: پس از وقوع انقلاب اسلامی، دشمنان بارها تاکید می‌کردند که باید اطراف ایران را نواری از وهابیت بکشیم. آن زمان بر اختلافات تاریخی فارس و عرب و موضوع شیعه و سنی بسیار تاکید شد و مبالغی هنگفتی برای این هدف از سوی محافل غربی و صهیونیستی سرمایه‌گذاری شد و طبیعتا بعضی کشورهای عربی که از بابت این انقلاب متضرر می‌شدند در این طرح حضور داشتند؛ اما پس از پیروزی مقاومت اسلامی در جنوب لبنان و محبوبیت بسیار برای حزب‌الله و سید نصرالله این اقدامات تشدید شد. رایس در همان زمان در قاهره با مسوولان امنیتی شش کشور عرب ملاقات کرد. عربستان‌، امارات‌، مصر و اردن در این جلسه حضور داشتند و نتیجه این شد برای این که موج را در جهان اسلام مهار کنند باید به سراغ اختلافات شیعه و سنی بروند و مقامات رژیم صهیونیستی بارها بر آن تاکید داشتند.

مهتدی اضافه کرد: موضوع طرح اختلافات شیعه و سنی مساله‌ کاملا اطلاعاتی و امنیتی است و باید در نظر داشت آن کس که مساجد شیعیان را منفجر می‌کند همان کسی است که مساجد سنی‌ها را منفجر می‌کند. یک دستگاه اطلاعاتی است که تجزیه منطقه را دنبال می‌کند و می‌خواهد آن‌ها به جان هم بیندازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.