مهدوی‌کیا: امسال با قهرمانی پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌کنم/ اگر علیرضا محمد نباشد شماره ۲ را می‌پوشم

به گزارش خبرآنلاین؛ مهدوی‌کیا قراردادش را سفید امضا کرد و جلوی رقم قرارداد هیچ چیزی ننوشت. او می‌گوید هر رقمی که رویانیان برایش در نظر بگیرد، قبولش دارد و اصلا در مورد مسائل مالی صحبت نکرده است. مهدی مهدوی‌کیا همچنین در این مصاحبه یک حرف بسیار مهم می‌زند؛ این‌که می‌خواهد در پایان مسابقات این فصل از فوتبال خداحافظی کند.

*مثل این‌که قراردادت را تمدید کردی؟

بله. دیشب اول رفتم و احوالپرسی داشتیم با رویانیان. متسو هم آنجا بود. در حضور معاون آقای رویانیان، آقای شیرینی، بنده برگه قرارداد را سفید امضا کردم.

*در فوتبال ایران مد شده که می‌گویند قرارداد سفید امضا کرده‌اند و بعد مشخص می‌شود رقم‌های درشتی را از باشگاه گرفته‌اند. شما هم این‌طوری قرارداد بسته‌اید؟

من نیازی ندارم که چیزی را غیر واقعی اعلام کنم. در برگه‌ای که جلوی من گذاشتند مشخصات فردی را پر کردم. در مورد مسائل مالی هم آقای شیرینی سوال کرد که گفتم خود سردار هر تصمیمی گرفت و هر رقمی تعیین کرد برای من قابل احترام است.

*الان خیلی از بازیکنان برای باشگاه‌ها شرط و شروط می‌گذارند. شما چرا این کار را نکردید؟

نه پرسپولیس برای من شرطی داشته و نه من برای پرسپولیس شرط خواهم گذاشت. من چند هفته قبل صحبت کردم و به توافق رسیدم که یک سال دیگر در خدمت پرسپولیس باشم و این اتفاق هم افتاد.

*چرا بدون قرارداد سر تمرین حاض شدی؟

یکی دو روز قبل از شروع تمرین رویانیان با من صحبت کرد و گفت تمرینات دارد شروع می‌شود و مایل هستیم که شما در تمرینات باشید. من هم مایل بودم باشم تا بدنسازی را انجام دهم. از طرفی تمرین تیم داشت شروع می‌شد و تعداد نفرات کم بود. نیازی به این نبود که من قراردادی ببندم و در تمرین حضور پیدا کنم. من ۱۱ سال در آلمان با مدیر برنامه‌هایم کار می‌کردم بدون این‌که برگه قراردادی بین ما باشد. بر اساس احترام متقابل کار می‌کردیم. الان هم صحبت‌هایی که آقای رویانیان انجام داد برای من به منزله قرارداد بود.

*پارسال هم که در نیم فصل آمدید پرسپولیس همین اتفاق افتاد؟

آن موقع هم من مشکلی نداشتم. فقط باشگاه باید با داماش مذاکره می‌کرد تا رضایت‌نامه‌ام را بگیرد.

*شما دیشب متسو را دیدید؟

در لابی او را دیدم و در حد سلام و علیک با هم صحبت کردیم.

*نظرت در مورد حضور او در پرسپولیس چیست؟

من بازیکن هستم و نمی‌توانم صحبت کنم. من نمی‌دانم هنوز حضور او قطعی شده یا نه. فقط می‌دانم متسو سرمربی تیم ملی سنگال بوده و در کشورهای خلیج فارس هم حضور داشته. امیدوارم اگر مربی پرسپولیس شد موفق باشد.

*جدایی دنیزلی از پرسپولیس برایتان سخت نیست؟

آن‌طور که ما شنیدیم دنیزلی مشکلات خانوادگی زیادی داشته و تصمیم گرفته نباشد. بقیه چیزها را من خبر ندارم.

*فکر نمی‌کنی اگر قرار باشد یک مربی خارجی بیاید، تا بازیکنان را بشناسد زمان زیادی از دست می‌دهد؟

بالاخره یک ماه تا شروع مسابقات باقی مانده. او در دوران آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی می‌تواند تیم را بشناسد. مربی اگر باهوش باشد در همین زمان می‌تواند بازیکنان را خوب بشناسد. خوشبختانه تیم ما هم بازیکنان خوبی دارد.

*علی کریمی در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا کرد اما بقیه ملی‌پوشان نبودند. آن‌ها چرا نبودند؟

ملی‌پوشان مرخصی داشتند و علی دیروز آمد و قرار بود صبح باشد اما بعد از ظهر هم ماند. این نشان از انگیزه بالای علی دارد. ان‌شاءالله یک فصل خوب را رقم بزنیم. علی ترجیح داد استراحت نکند و بقیه ملی‌پوشان هم یکی یکی خواهند آمد.

*امسال سال آخر فوتبالت است؟

تصمیم گرفتم امسال آخرین سال فوتبالم باشد و ان‌شاءالله با قهرمانی پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌کنم.

*قرار است امسال شماره چند بپوشی؟

پارسال علیرضا محمد و کاظمیان گفتند شماره ۲ و ۱۷ را بپوشم و من گفتم نه، شما پیراهن خودتان را بپوشید. اگر برای فصل بعد حضور علیرضا محمد در پرسپولیس منتفی باشد، شماره ۲ را می‌پوشم.

*در مورد خداحافظی از فوتبال جدی هستی؟

بله من تصمیم گرفتم خداحافظی کنم و ان‌شاءالله خداحافظی‌ام با قهرمانی پرسپولیس همراه بشود تا با خاطره‌ای خوب خداحافظی کنم.

*این روزها انتقادات شدیدی از رویانیان می‌شود که چرا زیاد هزینه می‌کند و بالای سقف قرارداد با بازیکنان قرارداد می‌بندد.

خیلی از باشگاه‌ها دارند بالای سقف قرارداد بازیکن جذب می‌کنند. ولی مگر تیم‌های دیگر بازیکن نگرفتند؟ سپاهان و استقلال و مس کرمان و بقیه تیم‌هایی که انتقاد می‌کنند مگر بالای سقف نبستند؟ ما که از رقم قرارداد بازیکنان خبر داریم. چر این‌ها این حرف‌ها را می‌زنند؟ مگر سال‌های گذشته که بازیکنان را با قیمت بالا می‌گرفتند پرسپولیس حرفی می‌زد؟ وزارت ورزش بودجه مشخصی به استقلال و پرسپولیس می‌دهد و مابقی را باید از طریق درآمدزایی تامین کنند. این هنر آقای رویانیان بوده که توانسته با درآمدزایی و کارهای اقتصادی بازیکنان خیلی خوبی را جذب کند. به نظرم این هنر قابل تحسین است و نباید از آن ایراد گرفت. این هنر یک مدیر است که با کار اقتصادی توانسته تیمش را خوب ببندد. آیا مدیر پرسپولیس باید بنشیند تا تیم‌های دیگر بازیکن بگیرند و پرسپولیس بدون بازیکن بماند و دوازدهم بشود تا هوادارانش ناراحت شوند؟ طبیعی است که تیم نیاز به بازیکنان جدید و بهتر داشت. تیم باید تقویت می‌شد و این اتفاق افتاده. امیدوارم بازیکنانی که می‌آیند دست به دست هم بدهند و پرسپولیس را به موفقیت برسانند.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.