مهدوی‌کیا: بازی با هامبورگ قطعی نیست

۰۸اردیبهشت،

تسنیم: کاپیتان پرسپولیس با اشاره به دو دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعتقاد دارد سلطه فوتبال اسپانیا در اروپا به پایان رسیده و گواردیولا هم فصل آینده در بایرن کار دشواری در پیش دارد.

مهدی مهدوی‌کیا در مورد بازی روز دوشنبه پرسپولیس و ملوان عنوان کرد: این دیدار می‌تواند یک بازی تدارکاتی خوب قبل از فینال جام حذفی باشد، ضمن اینکه  برای تثبیت جایگاهمان در جدول مقابل ملوان به میدان می‌رویم. خوشبختانه بچه‌ها برای این بازی خوب تمرین کردند و امیدوارم نتیجه بگیریم.

وی دربارهٔ بازی ۱۵ اردیبهشت پرسپولیس و سپاهان در فینال جام حذفی گفت: این مهمترین دیدار فصل پرسپولیس است و در این بازی نتیجه تمام زحماتمان را می‌بینیم. برای قهرمانی در جام حذفی انگیزه فراوانی داریم و با حمایت هوادارانمان می‌خواهیم قهرمانی را به دست بیاوریم.

مهدوی‌کیا در رابطه با خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال در بازی مقابل سپاهان تصریح کرد: بازی با سپاهان آخرین حضور رسمی من در میادین فوتبال با پیراهن پرسپولیس است و قرار است در این بازی چند دقیقه‌ای به میدان بروم و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کنم.

وی در خصوص شکست رئال و بارسلونا مقابل بایرن‌ مونیخ و دورتموند نمایندگان فوتبال آلمان تاکید کرد: تا حدودی این نتایج قابل پیش‌بینی بود. واقعا آلمانی‌ها مقابل دو قدرت فوتبال اسپانیا بازی زیبایی ارائه کردند و با نظم تیمی توانستند از سد آنها بگذرند. فوتبال بانظم آلمان با کمی سرعت و تکنیک بازیکنانی مثل روبن، ریبری و لواندوفسکی بسیار پیشرفته شده است. در مورد دورتموند باید بگویم جوانی تیم‌شان مزید بر سبب شد تا تیکی‌تاکای معروف مقابل فوتبال آلمان شکست بخورد.

بازیکن پیشین هامبورگ در پاسخ به این سوال که گواردیولا در بایرن چه کار خاصی باید انجام دهد، گفت: واقعا کار گواردیولا سخت است، بایرن امسال در بوندس لیگا تمام رکوردها را جابه‌جا کردد، در جام حذفی هم قهرمان می‌شود و در لیگ قهرمانان هم یک پای فینال است. فکر می‌کنم گواردیولا باید معجزه کند.

مهدوی کیا با اشاره به فوتبال آلمان اظهار داشت: فوتبال حرفه‌ای را دیدید؟ اگر یک مربی ایرانی مثل یوپ‌ هاینکس در یک سال این همه رکورد برجای می‌گذاشت و قهرمانی به دست می‌آورد و قرار بود در آخر فصل از تیمش جدا بود تمام روزنامه‌ها مدیر آن باشگاه را دار می‌زدند اما دیدید که از چند ماه پیش گواردیولا به عنوان جانشین هاینکس انتخاب شد. اهداف بایرنی‌ها فراتر از قهرمانی در اروپا است. آنها می‌خواهند سال‌ها در فوتبال اروپا پادشاهی کنند.

وی ادامه داد: بایرن‌ مونیخ امسال ۳۵۰ میلیون یورو بدون حضور هیچ شیخ عرب و پولدار آمریکایی درآمدزایی کرده و این اوج حرفه‌ای‌گری را نشان می‌دهد.

کاپیتان پرسپولیس در خصوص تاثیرگذاری گواردیولا در بایرن مونیخ گفت: فوتبال آلمان نظم و قدرت‌بدنی خاص خودش را دارد و اگر تاکتیک‌های گواردیولا هم به آن اضافه شود هیچ تیمی توان رویارویی با بایرن‌مونیخ را ندارد.

مهدوی‌کیا با اشاره به دیدارهای مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تاکید کرد: این دو بازی نشان داد سلطه فوتبال اسپانیا در اروپا به پایان رسیده و آلمان‌ها در دو بازی، رئال و بارسلونا را له کردند. فوتبالی که ما دیدیم فراتر از فوتبال آلمان بود. فکر می‌کنم تیم ملی آلمان هم در جام جهانی ۲۰۲۴ چنین شرایطی را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه آیا امکان فینالیست شدن رئال و بارسلونا وجود دارد یا خیر خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ دهد. هم دورتموند و هم بایرن‌مونیخ وضعیت خوبی دارند. البته با توجه به گلی که رئال مادرید در خانه دورتموند به ثمر رساند کار راحت‌تری دارد اما کار بارسلونا تمام شده است.

مهدوی‌کیا در مورد بازی خداحافظی‌اش با هامبورگ گفت: صحبت‌هایی مطرح شده اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و باید بگذاریم زمان همه چیز را مشخص کند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.