مهدوی کیا: پرسپولیس به دسته یک سقوط نمی کند / باید حواسمان جمع باشد،هواداران در لیگ قهرمانان برد می خواهند

حسین قدوسی / از وقتی که پرسپولیس وارد حاشیه شده و نتایج بدی هم می گیرد مهدی مهدوی کیا سعی کرده تا از دسترس خبرنگاران خارج باشد.او فقط گاهی در میکس زون ورزشگاه ها با رسانه ها حرف می زند و ترجیح می دهد تا در بقیه موارد پاسخ کسی را ندهد.با این حال او شب گذشته در گفت و گویی تلفنی برای دقایقی با ما همکلام شد.کیا بر این عقیده است که پرسپولیس باید این فصل را یک طوری به پایان برساند تا برای فصل آینده جان تازه ای بگیرد.او می گوید آنها به دسته اول سقوط نمی کنند و می توانند با نتایجی که درلیگ قهرمانان آسیا می گیرند دل هواداران خود را شاد کنند.

از بدشانسی در هفته ای در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار گرفتید که دنیزلی چند بازیکن اصلی تیم را روی نیمکت نشانده بود.تیم هم آنقدر ضعیف عمل کرد که در ۵ دقیقه اول دوتا گل خوردید.
تمرکز لازم را نداشتیم.در ۵ دقیقه اول دو گل خوردیم که این نشان می دهد تمرکز نداشته ایم.می خواستیم بازی را جبران کنیم اما ۱۰ نفره شدیم و کارمان سخت شد.باخت بدی بود.
شما خیلی خوب گل می زنید اما به راحتی هم گل می خورید؟این یک اتفاق بد برای پرسپولیس است.
راحت تر از این نمی شود گل خورد. ما آسان تسلیم شدیم.وقتی کرنر می زنیم و حریف توپ را دفع می کند یک دفعه بازیکن آنها با دروزاه بان ما تک به تک می شود. این یک اتفاق بد است. ما دو گل در نیمه اول خوردیم و ۱۰ نفره شدیم تا شیرازه تیم از هم بپاشد.
به نظر همه چیز از بازی با داماش شروع شد.تیم اوج گرفته شما در آن بازی نتیجه بدی گرفت.
بله؛همه اش حاشیه های آن بازی بود.اتفاقات داوری به ضرر ما تمام شد. بعد هم کمیته انضباطی حکمی داد که بی سابقه بود.این فشار را روی تیم ما بیشتر کرد.بازی با الغرافه هم در آخرین دقیقه گل خوردیم.می توانستیم به آنها ۵ یا ۶ گل بزنیم ولی بد شانس بودیم.البته ما جلوی سپاهان خوب بودیم.فکر می کنم همه چیز دست به دست هم داده است تا این اتفاقات بیافتد.
در این بازی هافبک وسط بودی؟
بله هافبک وسط که متمایل به سمت راست بازی می کردم. من سعی کردم تمام وظایفم را به خوبی انجام بدهم.دنیزلی ترجیح داد که در نیمه دوم من در زمین حضور نداشته باشم. دنیزلی به خاطر ده نفره شدن مجبور شد تغیراتی در ترکیب ایجاد کند. خودم متوجه این تغییر شدم و مشخص بود که اجباری است.

شما یک بازیکن بین المللی و با تجربه هستید. اما به رغم اینکه در بسیاری از بازی ها نیمکت نشین بوده اید یک کلمه هم حرفی در این مورد نزده اید؟
در فوتبال حرفه ای یاد گرفته ام که تابع تصمیمات مربی باشم. اوایل که به پرسپولیس آمدم اوضاع خوب بود البته نه اینکه ایده ال باشد اما خوب بود.ولی بعد از مصدومیت چند تا بازی را از دست دادم.تا اینکه جلوی سپاهان از اواسط نیمه دوم به زمین آمدم و به تیم کمک کردم. به هر حال من به دنبال موفقیت تیم هستم.
درباره ماجرای علی کریمی و مصاحبه اش می شود گفت فقط شما بودید که اظهار نظر نکردید؟
مهدوی کیا اصلا به این سوال پاسخ نداد.
نظر شما در مورد لیگ قهرمانان چیست؟ فکر نمی کنید اتفاقی بیفتد که در این بازی ها هم ناکام باشید؟
قبل از هر چیز باید از هواداران تشکر کنم که رکورد زدند.طوری که ای اف سی هم از آنها تمجید کرد.این یک افتخار است برای پرسپولیسی ها و وظیفه ما را سنگین تر می کند. باید توقع آنها را برآورده کنیم. آنها بسیار ناراحت شدند که در بازی با الغرافه پرسپولیس امتیاز نگرفت.اگر الغرافه را برده بودیم مقابل ۹۶ هزار تماشاگر خود جشن صعود می گرفتیم.جشن صعود مقابل هواداران لذت دارد. باید حواسمان را جمع کنیم. اگر از بازی با الهلال و الشباب سه امتیاز بگیریم کار تمام است.اما باید برای رضایت مندی هواداران و صعود مقتدارنه به مرحله بعد هر دو تا بازی را ببریم.آنها از ما برد می خواهند و باید به خواسته آنها احترام بگذاریم.
در لیگ هم که بحث سقوط تیم مطرح است.
نه این طور نیست.پرسپولیس سه تا بازی دیگر دارد والان هم ۳۹ امتیازی است.بالاخره امسال فصل بدی را پشت سر گذاشتیم. از اول فصل هم نتایج خوب نبوده و هم هزار و یک اتفاق دیگر افتاده است.ما باید این فصل را یک طوری تمامش کنیم. اگر صعودمان مقتدرانه باشد می شود یک سری از اتفاقات را فراموش کرد وبرای فصل جدید برنامه ریخت.
برای فصل آینده چه تصمیمی گرفته اید؟
اجازه بدهید فصل تمام شود. بعدا در این مورد حرف می زنم.
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.