مهدکودک‌ها،‌ مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی استان تهران “چهارشنبه” تعطیل شد/در فیروزکوه و دماوند همه مدارس باز است

فروردین ۱۴۰۳

استاندار تهران گفت: براساس تصمیم کمیته کاهش آلودگی هوای تهران، مهد کودک‌ها، آموزشگاه‌های پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند روز چهارشنبه به سبب افزایش ذرات کمتر از ۵/۲ درهوای تهران تعطیل است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری تهران؛ سیدحسین هاشمی روز چهارشنبه بعد از جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا اعلام کرد:  براساس تصمیم کمیته کاهش آلودگی هوای تهران،مهد کودک‌ها ،آموزشگاه‌های پیش دبستانی و مدارس ابتدایی استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند روز چهارشنبه به سبب افزایش ذرات کمتر از ۵/۲ درهوای تهران تعطیل است .

هاشمی افزود: براساس تصمیمات این کمیته، طرح زوج و فرد خودروها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از در منزل و از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۶ اجرا می گردد.

وی اظهارکرد:همچنین برگزاری مسابقات و فعالیت های ورزشی در دبیرستان ها در روز چهارشنبه در سطح استان تهران ممنوع است.
 
استاندار تهران گفت:براساس مصوبات این کمیته فروش طرح ترافیک روزانه ممنوع است.

رییس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوا تهران گفت: کمیته کاهش آلودگی هوا همچنین از پلیس راهور خواسته تدابیر لازم برای جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده را تشدید کند.

وی افزود: بر اساس مصوبات این کمیته، مسوولان صنعت استان تهران موظف شدند تمهیداتی را برای کاهش ساعات کار یا تعطیلی بخش های آلاینده صنایع استان تا اطلاع ثانوی اتخاذ کنند.

بر اساس اطلاعیه کمیته کاهش آلودگی هوا، ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا را در روز سه شنبه در حدود ۱۷۸ و حاوی آلاینده اصلی ذرات معلق ۵/۲ میکرون اعلام کرده اند.

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران نیز حاکی از تداوم پایداری و نباریدن باران در دو یا سه روز آینده در شهر تهران است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.