مهدی تارتار:اگر ایران صعود کند فوق العاده است/خط خوردن خلعتبری اتفاق خوبی نبود

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – سرمربی گسترش فولاد می گوید خوشبین بودن به حضور شایسته تیم ملی در جام جهانی ایرادی ندارد.

به گزارش ممتاز؛مهدی تارتار، سرمربی گسترش فولاد بر این عقیده است که نباید در جام جهانی از تیم ملی انتظار صعود داشت و همین که ایران در مصاف با حریفان نتایج آبرومند کسب کند، غنیمت است.

او در این باره به خبر آنلاین می گوید: « با توجه به تدارکی که ایران در مسیر صعود به جام جهانی داشته و هم چنین مهره هایی که در اختیار دارد انتظار صعود غیر منطقی است اما می توان امیدوار بود که تیم ملی آبرومند بازی کند و نتایجی کسب کند که قابل اتکاء باشد.»

تارتار در تعریف استراتژی کروش گفت:« از گزینش های کروش و هم چنین شیوه ای که تیم ملی در بازی های دوستانه به نمایش گذاشته بر می آید که ایران در جام جهانی می خواهد دفاعی فوتبال کند تا گل نخورد و در صورت امکان ضد حمله به نمایش بگذارد. همانند فوتبالی که ما در برابر کره به نمایش گذاشتیم. البته شاید این شیوه باب میل خیلی ها حتی کارشناسان در داخل نباشد اما اگر با نتیجه همراه باشد برای کروش و تیم ملی خوب خواهد شد. بعد از بازی با کره هم خیلی ها گفتند که تیم ملی خوب نبود و شانسی پیروز شد اما ایران به عنوان تیم نخست گروه A به جام جهانی صعود کرد و هم اکنون خود را یکی از مسافران جام جهانی می بیند.»

سرمربی گسترش فولاد خط خوردن محمد رضا خلعتبری را اتفاق خوبی برای تیم ملی ندانست و این چنین توضیح داد:« با توجه به شیوه ای که کروش برای تیم ملی تعریف کرده محمد رضا خلعتبری می توانست یکی از ابزارهای موثر باشد چرا که او سرعت خوبی دارد و با توجه به ریز نقش بودن خوب خط دفاعی حریف را بهم می ریزد و از همه مهمتر در ضد حمله خوب گل می زند. با این حال کروش سرمربی تیم ملی است و باید به دیدگاه او احترام گذاشت. کروش یک تیم قدرتی و فیزیکی بسته که شاید با توجه به قدرت تهاجمی حریفان ایران در برزیل گریزی نبود اما من فکر می کنم تیم ملی در استفاده از ضد حمله یا به عبارت ساده تر انتقال توپ از خط دفاع به حمله به مشکل خواهد خورد چون بازیکن سرعتی در ترکیب نداریم. خوب می دانیم اگر در انتقال توپ از خط دفاع به حمله با سرعت پائین عمل کنیم حریف خیلی زود سامان دفاعی خواهد گرفت.»

مهدی تارتار در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می توان به نتایج تیم ملی در جام جهانی خوشبین بود یا نه گفت:« در مرحله مقدماتی جام جهانی وقتی تیم ملی به ازبک باخت همه گفتند که بعید است تیم ملی در سه بازی باقی مانده پیروز شود و به جام جهانی صعود کند و در نهایت به مرحله پلی آف صعود خواهد کرد اما دیدید که تیم ملی به عنوان نخست در گروهش دست یافت. در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد. خوشبین بودن به حضور شایسته تیم ملی در جام جهانی ایرادی ندارد اما نباید انتظار صعود داشت و البته اگر صعود حاصل شد باید دانست که این یک عملکرد فوق العاده است.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.