مهدی هاشمی و جعفر والی در جشنواره تورنتو تقدیر می‌شوند

در چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی‌ کانادا/

چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی کانادا با قضاوت دو گروه از هنرمندان ایرانی در سه بخش برگزار می گردد.

به گزارش هنرانلاین، الناز فرزادمهر؛ مدیر اجرایی جشنواره گفت: این دوره از جشنواره در سه بخش بلند،کوتاه و مستند از تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ به مدت ۳ روز در سینمای یورک شهر ریچموند هیل با ۲ سالن نمایش بسیار مجهز برگزار می‌شود.

وی در ادامه دربارهٔ آمار فیلم‌های ارایه شده به جشنواره گفت: ۵۰ فیلم کوتاه و مستند که از میان ۲۰۳ فیلم به این بخش راه یافته‌اند و نیز ۲۰ فیلم سینمایی بلند در فستیوال حضور دارند. دو هیئت داوران متشکل از مهدی هاشمی‌، گوهر خیراندیش،دکتر محمود عزیزی، حسین یاری، محمدرضا فروتن، محمد درمنش و شقایق فراهانی به قضاوت آثار در این بخش‌ها می‌پردازند و البته با چند سینماگر غیرایرانی نیز برای حضور در این هیئت در حال مذاکره هستیم.

وی در ادامه گفت: در بخش بزرگداشت، از یک عمر فعالیت هنری استاد جعفر والی‌ و مهدی هاشمی‌ تقدیر به عمل خواهد آمد و مرتضی‌ شایسته، حامد بهداد، مصطفی زمانی‌ و تنی چند از هنرمندان و فیلمسازان مهمانان ویژه این دوره از جشنواره می باشند.

بنابراین گزارش، شاهرخ بحرالعلومی مدیر عامل پرشیا فیلم کانادا و موسس جشنواره فیلم های ایرانی در کانادا، دبیری این جشنواره را عهده دار است، کلیه فیلم‌ها با فرمت دی سی‌ پی‌ و کیفیت صدای دالبی در این جشنواره به روی پرده می رود.

آئین افتتاحیه جشنواره در روز جمعه ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۸ با نمایش فیلم مستند “دوبلور ساکت” در سالن اصلی سینمای یورک آغاز می‌شود.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.