مهرام با بر ۱۱۸ امتیازی به استقبال الریاضی رفت

تیم بسکتبال مهرام با پیروزی ۱۱۸ بر ۷۱ مقابل بلنت ترکمنستان برای مهمترین دیدار مرحله مقدماتی مقابل الریاضی اماده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ تیم مهرام در روز استراحت الریاضی به مصاف بلنت عشق آباد رفت که حریف سرسختی محسوب نمی شود اما با توجه به اینکه بازیکنان فشار چندانی به خود وارد نمی کردند تا برای بازی فردا آماده باشند اختلاف عجیبی از دقایق اول پیش نیامد.
مهرام با همان ترکیب کامرانی، آفاق، نیکخواه، ساهاکیان و وارن بازی راشروع کرد و شروع بازی با پرتاب سه امتیازی موفق ترکمنها بود اما دوامتیازی آفاق و سه امتیازی صمد پاسخ این پرتاب در سوی دیگر بود. دو تیم تا امتیاز ۱۴_۱۴ نیز پیش رفتند اما برای چند دقیقه روی این امتیاز توقف کردند.
بازیکنان مهرام با شکستن قفل چهارده امتیاز ۱۲ امتیاز بدون پاسخ تا پایان کوارتر به دست آورده و با گل شدن آخرین تلاش ترکمنها در ثانیه های آخر ده دقیقه ابتدایی ۲۶ بر ۱۶ به سود مهرام تمام شد.
**قطع ده دقیقه ای برق و توقف بازی
مهرام با ترکیب کاملا متفاوت فرید اصلانی، امیر صدیقی، سعید داورپناه،موسی نبی پور و اصغر کاردوست بازی را در کوارتر دوم شروع کرده و ادامه داد. با گذشت دو دقیقه از این کوارتر برق سالن به یکباره قطع و تا وصل دوباره سیستمها بازی با ده دقیقه توقف روبرو شد.بازیکنان این ترکیب با انگیزه های بیشتر فاصله امتیازی را بالا برده و درحالی که راتکو واردا بهترین بازیکن کوارتر اول بود فرید اصلانی با چندحرکت خوب در این دقایق شاخص بود.
نیمه اول با نتیجه ۲۹ بر ۱۱ به سودمهرام پایان یافت.
**تثبیت نتیجه در کوارتر سوم
مصطفی هاشمی بار دیگر ترکیب اولیه را منهای مهدی کامرانی در ابتدای نیمه دوم به زمین فرستاد و روند نیمه اول یک بار دیگر تکرار شد. ترکمنها باتوجه به حضور بازیکنانی مثل اوشین و راتکو رو به پرتاب های بیرونی آورده و تا هشت دقیقه به خوبی مقابل مهرام ایستادگی کردند اما با تثبیت نتیجه واختلاف ۳۰ امتیاز بار دیگر بازیکنان جوانتر وارد زمین شده واین بار محسن مرادخانی و سجاد مشایخی نیز در ترکیب قرار گرفتند تا هیچ بازیکنی بدونبازی نماند.اسلم دانک موسی نبی پور در ثانیه های آخر کوارتر مهرام را از مرز ۸۰امتیاز گذراند و با ۳ امتیازی امیر صدیقی، ده دقیقه سوم با نتیجه ۳۰ بر۲۴ به سود مهرام تمام شد.
**داورپناه، واردا و صمد بهترینهای زمین
بازیکنان ترکمن در کوارتر پایانی تلاش زیادی برای کم کردن اختلاف کردنداما بازی در مقابل ستاره های مهرام این تیم را خسته کرده بود و در نهایت هم اختلافی نزدیک به ۵۰ امتیاز میان دو تیم رقم خورد و مهرام در نهایت باپیروزی ۳۳ بر ۲۰ در کوارتر آخر و نتیجه ۱۱۸ بر ۷۱ بازی را به پایان برد.سعید داورپناه با ۱۸ امتیاز، پنج ریباند و پنج پاس منجر به گل بهترینبازیکن این دیدار بود.راتکو واردا با ۱۷ امتیاز و شش ریباند و امیر صدیقی با ۲۰ امتیاز بهترینهای ایران بودند.الکساندر کوزلف نیز با ۱۹ امتیازبهترین بازیکن ترکمنها بود.مهرام فردا در آخرین دیدار مقدماتی به مصاف الریاضی لبنان می رود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.