مهرماه نامهربان کودکان بحرینی رسید

شمار زیادی از دانش آموزان مدارس و دانشجویان بحرینی به علت مخالفت با سیاست های سرکوبگرایانه رژیم آل خلیفه تحت تعقیب ماموران اطلاعاتی هستند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، آغاز سال تحصیلی در همه دنیا ایام خوشحالی و جنب و جوش دانش آموزان است که از خرید وسایل مورد نیاز تا آشنایی با کتاب ها و معلمان جدید را شامل می شود. این ایام اگرچه در ایران مصادف با آغاز ماه مهر است اما در بسیاری از کشورها، روزهای اخیر سرآغاز سال تحصیلی دانش آموزان است.

این ایام خوش، اما در کشور بحرین رنگ و بویی دیگر دارد و رژیم حاکم علی رغم اینگه چندی پیش قانون مربوط به حقوق کودکان را امضا کرده اما اقدامات مختلفی را برای محرومیت دانش آموزان از ادامه تحصیل انجام داده است.

رژیم آل خلیفه بسیاری از دانش آموزان را به دلیل بازداشت و تعقیب های امنیتی، در سال جدید تحصیلی از ادامه آموزش محروم کرده است و بیش از ۸۰ نفر از دانش آموزان مدارس در بازداشت دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم به سر می برند.

از سوی دیگر شمار زیادی از دانش آموزان مدارس و دانشجویان بحرینی به علت مخالفت با سیاست های سرکوبگرایانه رژیم آل خلیفه تحت تعقیب ماموران اطلاعاتی هستند و نمی توانند در ابتدای سال تحصیلی در کلاس ها حاضر شوند.

جمعیت الوفاق بحرین سال تحصیلی جدید را به نام استاد مهدی ابودیب رئیس مجمع معلم های بحرینی که به خاطر آزادی بیان از زمان اعلام حالت فوق العاده بازداشت شده، نام گذاری کرده و خواستار آزادی دانش اموزان از زندانهای این رژیم شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.