مهریه ۲۰هزار تومانی سال۵۲امروز چقدر می‌ارزد؟

۳۱فروردین۱۳،

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد با وجود تورمی که هر ساله شاهدیم تکلیف مهریه‌های ۱۰هزار یا ۲۰هزار تومانی که در سال‌هایی می‌شد با آن ملک خرید و سرمایه گذاری کرد ولی درحال حاضر ارزشی ندارد، چه می‌شود؟

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، براساس ماده۲ آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق۱ تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی مصوب سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷ هیات وزیران نحوه محاسبه ارزش فعلی مهریه به این ترتیب است که ارزش مهریه به صورت ضرب مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه در عدد شاخص در سال قبل و تقسیم آن بر عدد شاخص در سال وقوع عقد محاسبه می‌شود.

به طور مثال اگر ازدواجی با مبلغ مهریه ۲۰۰ هزار ریال در سال ۱۳۵۲ انجام شده و قرار باشد مبلغ مذکور در حال حاضر تایید شود برای محاسبه مبلغ مهریه در حال حاضر یعنی سال از این فرمول استفاده می‌شود. یعنی مبلغ مهریه (۲۰۰ هزار ریال) ضرب درعدد شاخص در سال جاری (۱۳۰٫۵۴) تقسیم برعدد شاخص در سال ۱۳۵۲ (۰٫۱۷) که عدد ۱۵۳ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۷۰ ریال به دست می‌آید.

بدیهی است مادامی که سال به پایان نرسد صورت کسر فوق شاخص سال یعنی عدد ۱۳۰٫۵۴ خواهد بود و بعد از اتمام سال و ورود به سال شاخص سال جایگزین شاخص سال خواهد شد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.