مهلت ارسال آثار به بخش تجسمی بصیرت تمدید شد

۲۱ آبان ،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

دبیر یادواره بصیرت از تمدید مهلت ارسال آثار به بخش هنرهای تجسمی دومین یادواره هنری تجلی بصیرت تا پنجم آذرماه خبر داد.

احمد خلیلی فر، دبیر یادواره بصیرت به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: با توجه به استقبال هنرمندان، مهلت ارسال آثار به بخش تجسمی دومین یادواره هنری تجلی بصیرت را تا پنجم ‌آذرماه تمدید کرده ایم.

وی در این باره افزود: متاسفانه بسیاری از هنرمندان بسیار دیر تصمیم به شرکت در همایش یا جشنواره‌ها را می گیرند از اینرو طبق تماس‌هایی که هنرمندان به دبیرخاه داشته اند تقاضا کردند تا وقت تحویل آثار را تمدید کنیم به همین سبب طبق صحبتی که با دبیران بخش‌های مختلف داشتیم تصمیم بر این شد که مهلت ارسال آثار تا پنجم آذرماه ادامه پیدا کند. 

خلیلی فر با اشاره به استقبال خوب از جشنواره بصیرت گفت: با توجه به تجربه ای که در برگزاری جشنواره‌های مختلف دارم هنرمندان بسیاری در ساعات پایانی مهلت تعیین شده آثارشان را ارسال می کنند به همین سبب تا وقتی که پایگاه اینترنتی برای تحویل آثار بسته نشود نمی توانیم آماردقیقی از تعداد شرکت کنندگان اعلام کنیم.

دبیر یادواره بصیرت درباره سایر تصمیمات شورای سیاستگذاری اظهار کرد: در جلساتی که تا به امروز برگزار شده است داوران بخش نقاشی انتخاب شده اند که بر این اساس احمد وکیلی، دکتر حسینی راد و استاد کفشچیان مقدم به عنوان داوران بخش نقاشی انتخاب شده اند اما هنوز داوران رشته‌های دیگر انتخاب نشده اند.

وی گفت: طبق تصمیماتی که گرفته شده قصد داریم ورک شاپ نقاشی را به طور جدی دنبال کنیم. همچنین برگزاری ورک شاپ در رشته‌های تصویرسازی و کاریکاتور هم بررسی شد که متاسفانه به سبب وجود محدودیت‌های مالی احتمال برگزاری آن ضعیف است.

این هنرمند نقاش درباره ویژگی‌های مورد نظر برای انتخاب آثار در بخش نمایشگاهی اظهار کرد: ارتباط اثر با موضوع، بیان شیوا و شفاف موضوع، ایجاد ارتباط با مخاطب و ساختار هنری قوی ویژگی‌هایی است که برای انتخاب آثار در نظر می گیریم. 

خلیلی فر در پایان گفت: در جشنواره امسال داوران برای انتخاب آثار حساسیت بسیار دارند به همین سبب ترجیح می دهیم که تعداد آثار کم باشد اا قوی و قابل دفاع باشد در حقیقت کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهیم. 

نمایشگاه تجسمی دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، پوستر و کاریکاتور برگزاری می گردد.

هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه تجسمی یادواره بصیرت می توانند آثار خود را در رشته‌های نقاشی، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور با موضوع بصیرت از طریق پایگاه اینترنتی www.civa.ir به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند.

دبیر نمایشگاه تجسمی دومین یادواره هنری بصیرت احمد خلیلی فر است و اصغر کفشچیان مقدم، بهرام کلهرنیا، محمد خزایی و بهمن عبدی به ترتیب دبیران رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، پوستر و کاریکاتور جشنواره می باشند و مسعود زنده روح کرمانی مدیریت اجرایی نمایشگاه را بر عهده دارد.

هنرمندان در رشته‌های نقاشی و پوستر می توانند حداکثر ۵ اثر و در رشته‌های تصویرسازی و کاریکاتور به ترتیب می توانند حداکثر هفت و شش اثر به دبیرخانه نمایشگاه بفرستند.

از بین آثاری که به دبیرخانه نمایشگاه می رسد پس از ارزیابی آثار منتخب توسط هیات انتخاب به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه تجسمی دومین یادواره هنری تجلی بصیرت از سوی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.