مهلت تازه به دارندگان کارت سوخت

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مهلت تثبیت سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت‌های سوخت را تا پایا ن خرداد ماه تمدید کرد.

بر اساس اعلام این شرکت همه دارندگان کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت به منظور تثبیت مشخصات کارت و محاسبه باقیمانده و حفظ سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت خود باید تا ۳۱ خرداد امسال با مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت کشور، حداقل نسبت به یک نوبت سوخت گیری اقدام کنند.

همچنین بر اساس این اعلام، تاکنون ۸۵ درصد دارندگان کارت‌های سوخت اقدام به سوختگیری و تثبیت سهمیه خود اقدام کرده‌اند، پیشتر ۲۵ خرداد آخرین زمان برای این کار تعیین شده بود.

براین اساس، شخصی که در این مدت اقدام به سوخت گیری می‌کند، سهمیه باقی مانده یارانه‌ای، نیمه یارانه‌ای و آزاد وی محاسبه و به صورت فیزیکی در کارت وی درج خواهد شد که از طریق نمایشگر دستگاه نیز قابل مشاهده است.

براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی در صورت مراجعه نکردن دارندگان کارت سوخت برای سوخت‌گیری در مدت مشخص شده، سهمیه بنزین آن‌ها نخواهد سوخت اما این سهمیه ذخیره شده به طور کامل ثبت نمی‌شود.

به گفته محسن روحانی ـ مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ـ علت انجام این کار تسویه سهمیه‌های باقیمانده و ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت و محاسبه و درج سهمیه هر کارت به صورت فیزیکی در کارت هوشمند سوخت است.

روحانی این اقدام را آمادگی برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است.

پیشترنیز اقدامات دیگری برای آمادگی سامانه هوشمند سوخت برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها انجام شده که ابطال کارت‌های سوخت موقت از ابتدای خردادماه یکی از این موارد است.

همچنین حذف سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت و تبدیل آن به بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان نیز در همین راستا انجام شد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.