مهلت تعویض کارت معافیت تا اول شهریور

جام جم آنلاین: جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاکید براینکه مردم تا ابتدای شهریور امسال نسبت به تعویض کارت معافیت خود اقدام کنند، تصریح کرد: از شهریورماه، طرح تعویض کارت های پایان خدمت، آغاز خواهد شد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص آخرین وضعیت طرح تعویض کارت های معافیت، گفت: این طرح از پنجم دی ماه سال ۹۰، آغاز و آخرین مهلت برای تعویض کارت معافیت تا اول تیرماه سال ۹۱، اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه تعویض کارت های معافیت همچنان تا ابتدای شهریورماه امسال مهلت دارد، افزود: از اول تیرماه امسال، کارت های معافیت قدیمی، فاقد اعتبار شدند بنابراین کسانی که قصد سفر به خارج از کشور و یا درخواست دریافت گواهینامه و هر نوع کار اداری را داشته باشند، نمی توانند از کارت های معافیت قدیمی استفاده کنند و باید حتما نسبت به تعویض کارت های معافیت خود تا پایان شهریور ماه اقدام کنند.

سردار ابراهیم کریمی تصریح کرد: دوره زمانی برای تعویض کارت های معافیت از زمانی که هموطنان به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه می کنند تا ارسال کارت های جدید از طریق پست به درب منازلشان، یک ماه به طول می انجامد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، یادآور شد: البته کسانی نیز هستند که ظرف ۱۵ روز موفق به دریافت کارت های خود شدند اما حداکثر زمانی که آنان باید منتظر باشند، یک ماه است هرچند تعویض برخی از کارت ها که اصالتشان نیاز به بررسی دارد (تنها یک درصد) ممکن است تا یک ماه و نیم نیز به طول انجامد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا سازمان وظیفه عمومی پس از تعویض کارت های معافیت برنامه دیگری برای تعویض کارت های پایان خدمت دارد، اظهارداشت: کلیه کارت های معافیت و پایان خدمتی که از گذشته در دست مردم می باشد، باید طی دو سال، تعویض شود بنابراین پس از پایان تعویض کارت های معافیت یعنی از اول شهریورماه امسال، نسبت به تعویض کارت های پایان خدمت، اقدام خواهیم کرد.

سردار کریمی افزود: از مردم می خواهیم که هرچه سریع تر در زمان های مقرر به دفاتر پلیس +۱۰ برای تعویض کارت معافیت خود مراجعه کنند چرا که از ابتدای شهریورماه و آغاز طرح تعویض کارت های پایان خدمت، قطعا مدت مقرر برای تعویض کارت معافیت، افزایش خواهد یافت و آنان با ازدحام بیشتری روبرو خواهند شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: همانطور که پیش بینی کرده بودیم،۴۰ تا ۴۵درصد مردم که دارای کارت معافیت قدیمی هستند برای تعویض اقدام کردند و قطعا مراجعات مردمی در دو ماه باقیمانده نیز افزایش خواهد یافت و افراد باقیمانده در این زمان برای تعویض کارت های خود اقدام خواهند کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.