مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور تمدید شد

ˈحسین توکلیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان دوره های فراگیر کارشناسی ارشد سال ۹۱ پیام نور از روز شنبه، ۱۶ مهرماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آغاز شده و داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند حداکثر تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه، ۲۴ مهرماه فرصت خواهند داشت برای ثبت نام خود اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان لازم است با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت سازمان سنجش، مبلغ ۶۵ هزار تومان به صورت اینترنتی پرداخت کنند و با توجه به دفترچه راهنما، تقاضانامه اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنند.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر امسال و برگزاری آزمون در یک مرحله انجام می شود اما دانشپذیران می توانند برای پذیرش در دو مقطع زمانی بهمن ماه ۹۱ یا مهرماه ۹۲ ثبت نام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد فراگیر سال ۹۱ دانشگاه پیام نور در هزار و ۸۰۰ کدرشته محل برگزار می شود که پذیرش دانشجو در ۹۰۰ رشته محل برای ترم بهمن امسال و ۹۰۰ نفر برای ترم مهر ۹۲ خواهد بود.

براساس ضوابط موجود، دو گروه فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور هستند که دانشجویان مقطع کارشناسی که حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۲ فارغ التحصیل می شوند برای رقابت های در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد امسال باید کدرشته محل های مربوط به ترم مهر ۹۲ را انتخاب کنند.

تربیت بدنی، تنها رشته ای از آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور است که پذیرش دانشجو در آن برای ترم بهمن ۹۱ صورت می گیرد و برای ترم مهر آینده پذیرش نخواهد داشت.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر سال ۹۱ بیش از ۲۴ هزار نفر پذیرفته می شوند، گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر از این افراد برای ترم بهمن ۹۱ و بیش از ۱۲ هزار نفر برای ترم مهر ۹۲ پذیرش خواهند شد.

توکلی آمار ثبت نام متقاضیان فراگیر سال ۹۱ دانشگاه پیام نور تا ظهر امروز در مقطع کاردانی به کارشناسی را هفت هزار و ۵۹۳ نفر، در مقطع کارشناسی ۱۱۶ هزار و ۸۴۶ نفر و در مقطع کارشناسی ارشد ۵۳ هزار و ۱۸۸ نفر ذکر کرد.

آزمون دوره های فراگیر سال دانشگاه پیام نور در سه مقطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد روز جمعه، ۲۴ آذرماه در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.