مهلت سه ماهه تولید کنندگان آسفالت برای دریافت گواهی تضمین کیفیت

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،’محمود فاطمی عقدا’ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امروز ۷۱۸ کارخانه تولید آسفالت در کشور فعالیت است و در وهله نخست کلیه تولید کنندگانی که طرف قرار داد پروژه های وزارت راه وشهرسازی هستند ، باید دارای گواهی تضمین کیفیت باشند .

وی افزود: خرابی زودرس آسفالت در اقلیم مختلف کشور، اکنون به عنوان یک مساله جدی مطرح است و کمیته استاندارد سازی آسفالت در زمان حاضر در وزارت راه وشهرسازی فعالیت دارد.

فاطمی عقدا در نخستین نشست خبری خود در سمت جدید این ضرب الاجل را هم اعلام کرد که کلیه کارخانه های تولید آسفالت موظفند تا سال نسبت به آموزش نیروی انسانی خود و اخذ گواهینامه های تخصصی از مراکز معتبر رسمی اقدام نمایند .

وی لزوم استفاده از آسفالت های جدید گوگردی،پلیمری و بهره گیری از قیر طبیعی برای دوام آسفالت را مورد تاکید قرار داد و گفت : اکنون استفاده از رویه های غلتکی نیز با کمک محققین دانشگاهی درحال بررسی است .

سرپرست مرکز تحقیقات راه ،مسکن وشهرسازی اضافه کرد: امروز برای غریق کردن قیر از نفت سفید استفاده می شود و در واقع سالانه معادل ۹۰۰ هزار بشکه نفت خام حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در این ارتباط هدر می رود .

به گفته فاطمی عقدا ،کشورهای مختلف جهان استفاده از حلال های آبی را در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهند و در ایران اینکار آغاز شده است .

وی یادآور شد: حفظ کیفیت ، دوام و ارزان سازی آسفالت از سوی مرکز تحقیقات راه ،مسکن و شهرسازی دنبال می شود و انتظار می رود با همکاری کارخانه های تولید کننده در این زمینه به نتایج خوبی دست یابیم .

اقتصام** ۱۵۵۹**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۹۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.