مهلت متقاضیان بازگشت به تحصیل تا ساعت ۲۴ امروز

۴ هزار و ۲۷۲ متقاضی بازگشت به تحصیل؛

آموزش > عالی
به گفته معاون امور دانشجویان داخل، ۴۲۷۴ انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل به مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته متقاضی هستند و مهلت ارسال تقاضا برای بازگشت به تحصیل ساعت ۲۴ امروز،۱۵ شهریور به پایان می‌رسد.

مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر، با اشاره به آخرین آمار از تعداد کل درخواست‌های دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل اظهار داشت: فعلاً تعداد ۴ هزار و ۲۷۴ نفر متقاضی بازگشت به تحصیل تقاضای خود را به سامانه خدمات آموزشی ارسال کرده اند که از این تعداد یک هزار و ۲۷ داوطلب زن و ۳ هزار و ۲۴۷ داوطلب مرد هستند.

وی ادامه داد: در مقطع کاردانی یک هزار و ۱۴۴ داوطلب، در کارشناسی ناپیوسته ۲ هزار و ۴۴۴ و در کارشناسی پیوسته ۶۸۶ داوطلب متقاضی بازگشت به تحصیل هستند.

به گفته معاون امور دانشجویان داخل، تعداد داوطلبانی که اولویت نخست را برای دانشگاه مقصد، پیام نور انتخاب کرده اند تاکنون یک هزار و ۵۸۲ نفر، دانشگاه آزاد اسلامی یک هزار و ۴۹ نفر، دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی ۵۷۸ نفر و دانشگاه جامع عملی کاربردی ۷۱۱ نفر اعلام شده است.

وی همچنین به متقاضیان انصرافی از دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۶۲ داوطلب متقاضی بازگشت به تحصیل در داخل دانشگاه آزاد تقاضایشان را ارسال کرده اند.

این مقام مسئول در وزارت علوم با بیان اینکه طبق آخرین مصوبه قرار شد که متقاضیان ورودی ۵۴ به بعد اجازه ارسال تقاضا برای بازگشت به تحصیل داشته باشند، اعلام کرد که در این میان برخی داوطلبان ورودی سالهای ۴۹، ۵۱، ۵۲ و ۵۳ بودند که مشخص نیست پذیرش این افراد قطعی باشد یا نه.

بذرافشان در این باره تاکید کرد که باید دید نظر کارشناسان در خصوص شرایط این عده از متقاضیان چیست.

وی درباره زمان بررسی تقاضاهای داوطلبان متقاضی بازگشت به تحصیل خاطرنشان کرد: بررسیها از فردا پنجشنبه آغاز خواهد شد و نتیجه قبولی یا عدم قبولی هر تعداد داوطلب که مورد پذیرش قرار گرفت بلافاصله بعد از بررسی اعلام خواهد شد که حداکثر مهرماه در کلاسهای درس حاضر شوند.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم تاکید کرد که امروز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه آخرین مهلت ارسال تقاضای انصرافی‌های متقاضی بازگشت به تحصیل است و این مهلت تمدید نمی‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.