مهماندوست:می خواهم تکواندوی چین و تایپه را متحول کنم /شاگردانم دنبال مدگرایی می باشند تا تمرین کردن

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > دیگر ورزشها – سرمربی اسبق تیم ملی ایران می گوید با مسئولان رده بالای چین و تایپه حرف زده تا شرایط را برای تغییرات تکواندوی این کشور انجام دهند.

فتح ا… فتحی: رضا مهماندوست سرمربی پیشین تیم ملی تکواندوی ایران که برای هدایت تیم ملی چین تایپه تا بازیهای آسیایی ۲۰۲۴ اینچه اون کره جنوبی با فدراسیون این کشورقرارداد همکاری دارد ، پس از مسابقات جهانی مکزیک کارش را با تیم ملی چین تایپه آغاز کرد آن هم برای بازیهای شرق آسیا که ماه آینده در چین برگزارمی شود.رضا مهماندوست که مدت هاست با هیچ رسانه ای حرف نزده است در گفت و گو با خبر می گوید : « بعد ازمسابقات جهانی بلافاصله تمرینات را آغاز کردیم تا ملی پوشان برای مسابقات شرق آسیا و سپس برای انتخابی سهمیه المپیک درانگلیس و نهایتا بازیهای آسیایی اینچه اون کره جنوبی کره آماده شوند.مشکل اصلی تیم تکواندوی چین تایپه این است وقتی انتخابی برگزارمی شود و تکواندوکاری قهرمانی وزن خودش را به دست می آورد دیگرنمی شود او را خط زد چون قانون چین تایپه این اجازه را نمی دهد تا فرد دیگری را جایگزین کرد حتی اگربهترازاو دراردو باشد. مشکل دیگراینکه چند سال است تکواندوکاران این کشوربا روش کره ای تمرین می کنند و تغییر این روش نیازبه زمان دارد. مشکل بعدی تغییرتفکرنسل تازه تکواندوی این کشوراست که بسیار نازک نارنجی شده اند و مثل نسل ۱۰ سال پیش نیستند.آنها به جای تمرین دنبال مدگرایی می باشند. دراین باره با مسـئولان رده بالای ورزش این کشورجلسه داشتم و قراراست تغییراتی را به مرور زمان انجام بدهم.»

مهماندوست دربارهٔ دستیار کره‌ای خودش هم حرف می زند و می گوید : « با کره‌ای‌ها ارتباط خوبی دارم و به همین سبب یکی ازمربیانی که درکنارمن فعالیت می‌کند کره‌ای است که واقعا ازلحاظ فنی یک مربی ایده‌آل است. امیدوارم بتوانم دو باره تغییر و تحولی درتکواندو چین تایپه به وجود بیاورم.»

ادامه حرف های مهماندوست به عملکرد تیم ملی ایران مربوط می گردد.آنجا که او می گوید : « با تداخلی که با مسابقات تکواندوکاران تایوان و ایران وجود داشت فرصت نکردم همه مبارزات ملی پوشان ایرانی را تماشا کنم، اما دربعضی ازبازی‌ها که فرصت پیدا می‌کردم مبارزات بچه ها را نگاه ‌کردم . پنج هوگوپوش ایران حذف شدند ، دو تکواندوکار با اختلاف ۱۲ امتیازبازی را واگذار کردند دروزن دوم و هشتم بازی را درراند چهارم بردند و بسیار شانس آوردند که حذف نشدند. دروزن چهارم طلا گرفتیم که طبق محاسبه کادرفنی اصلا انتخاب نشده بود. دروزن پنجم ضعیف ترین مبارزه را ازمسعود حجی زواره دیدیم به طوری که خارجی ها ازمن سوال می کردند چه اتفاقی افتاده که هوگوپوشان ایران فقط یک راند خوب پا می زنند و بعد ازلحاظ بدنی کم می آوردند و مقابل تکواندوکاران کشورهای چین ، تونس و روسیه شکست می خورند.» اما حرف های پایانی سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو.آنجا که او می گوید :« کریمی کسی رو قبول نداشت و فقط خودش کوچ می نشست.همین سبب شده بود تا بقیه مربیان ازاین مسئله شاکی شوند و دودستگی ایجاد شود.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.