مهمانپرست با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار کرد

۸فروردین ۱۳،

82-18.jpg

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به ایروان، رامین مهمانپرست که روز قبل مینسک را همراه با هیأتی رسانه‌ای به مقصد ایروان ترک کرده بود، روز قبل با “شاوارش کوچاریان” معاون وزیر خارجه ارمنستان ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین به مرور روابط دوجانبه و بررسی زمینه توسعه همکاری‌های تجاری و گردشگری پرداختند و دربارهٔ تحولات و بحران‌های منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

مهمانپرست با اشاره به وجود اقوام مختلف از جمله ارامنه در ایران، شرایط مطلوب زندگی آنها و عشق و علاقه قومیت‌های مختلف ایران را به سبب تاریخ و تمدن غنی ایران دانست.

وی در دیدار با معاون وزیر خارجه ارمنستان تاکید کرد: ما خواهان بهترین روابط با کشورهای منطقه بویژه هسایگان خود هستیم و از طریق همکاری می‌توانیم به پیشرفت و آبادانی کشورهای خود کمک کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه، روابط سیاسی ایران و ارمنستان را در بهترین سطح دانست و خواهان همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری هم‌سطح با روابط سیاسی شد.

در ادامه این دیدار، مهمانپرست روابط ایران و ارمنستان را در سطحی بسیار عالی خواند و یکی از نشانه‌های آن را حمایت دو کشور از یکدیگر در اجلاس‌های بین‌المللی اعلام کرد.

وی همچنین بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد و آن را تضمین کننده روابط در تمام سطوح دانست و افزود: همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای اقدامی دیگر در راستای تحکیم روابط طرفین است.

به گزارش ایسنا، در این دیدار طرفین به معرفی ظرفیت‌های بالای دو کشور، فعال‌تر شدن بخش‌های خصوصی و رفت و آمد مردم ایران و ارمنستان به تقویت همکاری‌های رسانه‌ای پرداختند و در مورد تبادل هیات‌های رسانه‌ای گفت‌وگو کردند.

معاون وزیر خارجه ارمنستان نیز در این دیدار گفت که کشورش به دنبال صلح و آرامش است و تاکید کرد که ایران در برقراری ثبات در منطقه نقش ویژه‌ای دارد و این گفت‌وگوها می‌تواند در راستای برقراری تعادل و توازن منطقه‌ای و گسترش همکاری اقتصادی میان ایران و ارمنستان موثر باشد.

به گزارش ایسنا، قرار است سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز نیز با رییس دانشگاه دولتی ایروان دیدار و از خبرگزاری آرم‌نیوز ارمنستان بازدید کند.

در ادامه این دیدارها، امروز مهمانپرست از انیستیتوی شرق‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان بازدید می‌کند و در یک مصاحبه مطبوعاتی نیز شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.