مهمانپرست در پاسخ به آریا:با همه اقتدارمان از تمامیت ارضی ایران دفاع خواهیم کرد

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت – ۰۱:۲۳:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-رامین مهمانپرست گفت: به هیچ کس اجازه نخواهیم داد در مورد بخش هایی از کشورمان حرف های نسنجیده مطرح کند.
در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری آریا در خصوص اظهارنظر یک شیخ نشین کوچک کشورک امارات، درباره مالکیت جزایر سه گانه،سیاست خارجی جمهوری اسلامی و برنامه هسته ای کشورمان گفت: درباره کشورهای منطقه و اظهارنظر هایی که در موضوع جزایر سه گانه داشته اند، موضع ما کاملاً مشخص است.
رامین مهمانپرست افزود: این جزایر متعلق به ایران بوده،هست و خواهد بود و با همه اقتدارمان از تمامیت ارضی خود دفاع و از حق حاکمیت ملی خوداستفاده خواهیم کرد و به هیچ کس هم اجازه نخواهیم داد در مورد بخش هایی از کشورمان حرف های نسنجیده مطرح کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنها بهتر است به جای این گونه اظهار نظرهای نسنجیده وارد فضای همکاری شوند و از فرصت بهره مند شدن از ظرفیت های همکاری دو جانبه ، بیشتر استفاده کنند.
آقای مهمانپرست با بیان اینکه ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه توطئه ای صهیونیستی است افزود: مقامات کشورهای منطقه باید با هوش و درایت متوجه این توطئه شوند ، در این بازی ها اسیر نشوند و در زمین فتنه هایی که دشمنان اسلام طراحی کرده اند وارد نشوند.
وی گفت: فکر می کنیم کشورهای منطقه ظرفیت های بسیار بالایی برای همکاری دارند و می توانیم با کمک همدیگر بهترین شرایط را برای ثبات ، امنیت و توسعه کشورهای منطقه فراهم کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تحولات و بیداری اسلامی درمنطقه به شدت منافع رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم به ویژه آمریکا را به خطر انداخته و طبیعی است که آنها طراحی کنند و به اختلاف میان کشورهای منطقه دامن زنند تا موضوع اصلی یعنی وضع نابهنجار رژیم صهیونیستی ، تغییر وضع پیدا کند .
مهمانپرست گفت: البته درک این وضع به هوش و درایت نیاز دارد که امیدواریم شاهد به کارگیری این هوش و درایت از مقامات کشورهای منطقه باشیم.
 
به شدت واکنش نشان خواهیم داد
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار خبرگزاری آریا مبنی بر تلاش رژیم صهیونیستی برای استقرار گروهک تروریستی منافقین در جمهوری آذربایجان و تبدیل شدن این کشور به پایگاه جاسوسی آمریکا و اسرائیل علیه ایران، گفت: بحث گروهک تروریستی منافقین کاملاً روشن و موضع کشور ما درباره آن نیز مشخص است.
مهمانپرست افزود: این گروهک پرونده سیاهی در جنایت علیه ملت ما داشته و۱۶ هزار نفر از مسئولان و مردم ما را هدف ترور قرار داده است .
وی ادامه داد: علاوه بر این ، گروهک یادشده در ایامی که در عراق مستقر بود جنایات زیادی در این کشور مرتکب شد که نفرت و بیزاری مردم و دولت عراق از حضور آنها در این کشور کاملاً قابل مشاهده است.
مهمانپرست تصریح کرد: اگر بخواهد دوباره طرحی صهیونیستی و آمریکایی دنبال شود و بر اساس آن اعضای گروهک تروریستی منافقین بخواهند در کشورهای همسایه ما مستقر شوند طبیعی است که ما حساسیت بسیار بالایی درباره حضور آنها در کشورهای اطراف داریم و به شدت به این مسئله واکنش نشان خواهیم داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: انتظار ما این است که کشورهای منطقه متوجه حساسیت بالای ما به حضور گروه های تروریستی در خاک خود باشند و اقدامی که می تواند تبعات منفی داشته باشد و روابط خوب کشور ما را با آنها دچار خدشه کند انجام ندهند.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۸۱۳۲۳۴۲۰۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.