مهمانپرست: محکومیت دو ایرانی در دادگاه کنیا پس از سفر موفق رحیمی به این کشور رخ داد

۱۶اردیبهشت،

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص محکومیت دو شهروند جمهوری اسلامی ایران در دادگاه کنیا به حبس ابد اظهار داشت: این دو تبعه جمهوری اسلامی ایران با ویزای معتبر و جهت گردشگری در سال قبل وارد کشور کنیا شدند و بر اساس یک سناریو و توطئه از پیش طراحی شده و به اتهام واهی در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۱۲ دستگیر شدند.

مهمانپرست افزود: این واقعه ناگوار پس از سفر موفق رحیمی – معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران – در خرداد به کنیا رخ داد و متاسفانه چنین اقداماتی پس از سفرهای موفقیت آمیز مقامات کشورمان به کشورهای دوست توسط بدخواهان و قدرت های استکباری مسبوق به سابقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط بسیار خوب فیمابین دو کشور، ضمن ابراز تاسف و ناخرسندی، این رای ناعادلانه دادگاه را غیر قابل قبول دانسته و خواستار تجدید نظر جدی در آن شد.

مهمانپرست تصریح کرد: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا چه در دولت قبل و چه در دولت تازه کنیا رو به رشد بوده است و انتظار می رود با تدبیر و درایت دولت تازه کنیا به ریاست جناب آقای ” اهورو کنیاتا ” موضوع به نحو مطلوبی مورد بازبینی و بررسی مجدد و مستقل قرار گرفته و ضمن رفع اتهام از دو تبعه ایرانی از آنان اعاده حیثیت شود.

وی افزود: این موضوع از طریق کانال های دیپلماتیک کشورمان در حال پیگیری است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.