مهمانپرست: ۱+ ۵ در مذاکرات رویکرد منطقی داشته باشد

۲۸م آذر ،

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر کشورهای ۱+۵ حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و بر مبنای اصول منطقی وارد گفتگو شوند، می‌توان به مذاکرات خوشبین بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ رامین مهمانپرست در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه پیشرفت مذاکرات ایران و ۱+۵ به کشورهای ۱+۵ بستگی دارد افزود: برای مذاکرات سازنده همیشه آماده ایم و فکر می کنیم منطق ما قابل توجه و دقیق است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر واقعاً تغییر مناسبی در ادبیات گروه ۱+۵ ایجاد شود و مبنای مذاکرات رویکردی منطقی باشد و به‌دور از این تصور که کشورهای غربی با تحریم و فشار می‌توانند به اهداف خود برسند، می‌توان در مذاکرات به نتیجه رسید.
وی با بیان اینکه در مذاکرات قبلی قرار شد معاهده ان‌پی‌تی یا منع گسترش سلاحهای هسته‌ای مبنای کار باشد افزود: در این معاهده مشخص است که کشورهای عضو چه تعهدات و چه حقوقی دارند.
مهمانپرست گفت: قاطبه ملت ایران از حقوق هسته‌ای کامل برای توسعه کشور حمایت می‌کند و اگر کسی نظر دیگری داشته باشد جزو اکثریت ملت نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همه معتقدیم باید از حقوق و دانش پیشرفته خود حمایت کنیم و هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند ملت ایران را از حقوق هسته‌ای‌اش محروم کند.
مهمانپرست گفت: معاونان خانم اشتون و آقای جلیلی برای مشخص کردن تاریخ و مکان مذاکرات ایران و ۱+۵ در حال گفتگو می باشند.
وی افزود: قبلاً پیشنهاد طرف ایرانی ارائه شده و گروه ۱+۵ هم جامعیت آن را تأیید کرده است، بنابراین، این تصور اشتباه که می‌توان با فشار و تحریم بیشتر ملت ایران را از حقوقش دور کرد بی‌نتیجه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: باید در مذاکرات، بسته‌هایی پیشنهاد شود که حقوق ملت ایران برای رسیدن به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در آن دیده شده باشد.
وی افزود: اگر کشورهای ۱+۵ به طور منطقی وارد گفتگو شوند رفع نگرانی کشورهای مدعی قابل حل خواهد بود.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.