مهمانی خداحافظی رسانه ها برای ترامپ

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، پذیرفتن باخت در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا توسط ترامپ، بررسی انتخاب های جدید جو بایدن و خبرهای خوش از واکسن کرونا است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه های جهان در روز سه‌شنبه (چهارم آذر ماه) به شرح زیر است:

«لوفیگارو»: دونالد ترامپ چراغ سبز به انتقال قدرت داد. پس از دو هفته کلنجار سرانجام رئیس جمهوری، پیروزی رقیب دموکرات خود را پذیرفت.

_ «نیویورک تایمز»:پس از هفته‌ها تعلل و تاخیر، ورود گروهی تازه به کاخ سفید ممکن شد.

_ «ال موندو»: آغاز انتقال رسمی قدرت به جو بایدن. دونالد ترامپ برای انتقال قدرت به جو بایدن، راه داد. 

_ «یو اس ای تودی»: دولت ترامپ راه را برای انتقال قدرت به جو بایدن، هموار کرد. با اعلام آرای میشیگان و تایید انتخابات، یعنی پایانی بر حکومت ترامپ. 

_ «له رپوبلیکا»: ترامپ برای انتقال قدرت آری گفت. یلین، بلینکن، کری وزیر خارجه اوباما و هاینس این گروه جو بایدن است. 

_«فایننشال تایمز»: دونالد ترامپ، به هیات دولتش گفت در انتقال قدرت با بایدن همکاری کنید. به نظر می‌آید در آمریکا بعد از ترامپ، دموکراسی قدرتمند خواهد شد. 

_ «واشنگتن تایمز»: دولت آمریکا، در را بر روی انتقال قدرت به بایدن گشود. 

از سوی دیگر «یو اس ای تودی» در یک گزارش تحلیلی نوشته است: جو بایدن با انتخاب آدم‌هایش، پیام‌های تندی به ترامپ داد. مردان منتخب او به خلاف انتخاب‌های ترامپ همه دارای پیشینه کار در آن مقام را داشته اند. آنتونی بلینکن سال‌ها در سیاست خارجی آمریکا نقش داشته است. به  خلاف انتخاب ترامپ یعنی مایک پمپئو که بیشتر به یک جنگاور پارتیزان می‌ماند یا انتخاب پیش از او، یعنی رکس تیلرسون که هیچ تجربه دولتی نداشت. انتخاب دیگر جو بایدن، جیک سالیوان به عنوان مشاور امنیتی است که تجربه کار با بایدن و هیلاری کلینتون داشته است. همچنین است لیندا توماس گرین فیلد. به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل که از دیپلمات‌های باراک اوباما بود.

اما در بخش دیگری از اخبار جهان، «لوفیگارو» از واکسن آکسفورد برای کرونا نوشته است: گروهی دانشمند در حرکتی طاقت‌فرسا به تولید واکسن کرونا در آکسفورد، پرداختند. تولید این واکسن خبری بزرگ است. تولید واکسن آسترا زنه کا از سوی آکسفورد تا ۹۰ درصد، تایید شده است. پژوهشی حاصل دو دهه کار و تجربه بر ویروس ها است. تجربه هایی که نخستین بار بر «آبولا» کارساز شده است. 

این پژوهش را سازمان جهانی بهداشت، اقدامی علیه بیماری مجهول و ناشناخته خوانده است که اکنون برای کرونا، کارآیی دارد. نتیجه پژوهش انگلیس از سوی نهادهای مختلف به تولید بیش از ۳۵۰ میلیون دوز واکسن، خواهد انجامید. پیش از کووید، سارس یک دهه پیش در تاخت و تاز بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.