مهمان‌پرست: آمریکا همواره درصدد کارشکنی در روند مذاکرات ایران و ۱+۵ بوده است – اخبار سیاسی

دستیار ویژه وزیر خارجه ایران ادعاها و اتهامات مطرح شده در بیانیه نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را مغرضانه و مردود توصیف کرد.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این زمینه اظهار کرد: درک غیرصحیح از شرایط و تحولات منطقه‌یی از سوی برخی کشورها و دخالت‌های نابه‌جا و سودجویانه آمریکا در امور منطقه، دو عامل عمده بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خلیج فارس به شمار می‌روند.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران پایبندی جدی خود را به صلح و ثبات منطقه‌یی و روابط حسن هم‌جواری با همسایگان در عمل به اثبات رسانده و دخالت‌های نظامی، تسلیحاتی و امنیتی آمریکا و همپیمانانش در موضوعات منطقه‌یی هم‌چون تحولات سوریه را موجب تداوم تنش، بی‌ثباتی و خونریزی می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فعالیت‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران را کاملا شفاف و صلح‌آمیز و در چارچوب قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد و افزود: سردمداران دولت ایالات متحده آمریکا همواره با فضاسازی منفی و ایجاد ابهام در افکار عمومی جهانی درصدد کارشکنی در روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ و مقابله با ملت ایران در مسیر دستیابی به حقوق مسلم خود بوده‌اند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.