مهمان حساب بانکی میزبان را خالی کرد

۱۳م دیماه ،

بینا- مرد بیکار که مهمان خانه یکی از اقوامش در شهرک اندیشه بود و با سرقت کارت اعتباری بانکی مرد صاحبخانه حدود سه میلیون تومان از حساب وی برداشت کرده بود، دستگیر شد.متهم با بخشی از پول‌های دزدی، خرید کرده و مقداری از آن را به حساب ۲۴ نفر از دوستانش واریز کرده و دوباره پس گرفته بود.
براساس گزارش جام‌جم، چند روز پیش مردی با حضور در اداره پلیس فتای غرب استان تهران از سرقت بیش از دو میلیون تومان پول از کارت اعتباری بانکی‌اش خبر داد.
شاکی گفت: چند روز پیش یکی از اقوامم مهمان خانه مان بود و ساعات پایانی شب به خانه‌اش در شهرک اندیشه بازگشت. روز بعد متوجه شدم کارت اعتباری‌ام در خانه نیست و هر چه گشتیم، آن را پیدا نکردیم بنابراین موضوع گم‌شدن کارتم را به بانک خبر دادم.
شاکی اضافه کرد: کارمند بانک پس از بررسی موضوع متوجه شد از شب قبل بارها از حساب بانکی‌ام پول برداشت و به حساب‌های مختلفی واریز شده و علاوه بر آن از چند مرکز خرید نیز کالا خریداری شده است و اکنون از سه میلیون تومان موجودی حسابم، ۲۰۰۰ تومان مانده است.

واریز پول‌های دزدی به حساب ۲۴مرد
با طرح این شکایت، تحقیقات ماموران برای دستگیری سارق آغاز و در مرحله بعدی معلوم شد دو میلیون و ۹۸ هزار تومانی که از حساب بانکی شاکی به‌طور غیرقانونی برداشت شده، ابتدا به حساب ۲۴ نفر و سپس به‌طور اینترنتی به حساب یک زن واریز و دوباره به چند حساب دیگر منتقل و سپس برداشت شده است.
تحقیقات در این ارتباط ادامه یافت تا این‌که معلوم شد حساب زنی که پول‌ها از طریق اینترنت به آن واریز ‌شده، مربوط به یک زن معلول از اقوام شاکی است و آخرین فردی که پول‌ها به حسابش واریز و سپس برداشت شده، برادر همین زن است که یک شب پیش از سرقت کارت اعتباری بانکی شاکی، مهمان او بوده است.
بنابراین، این مرد به اتهام سرقت تحت تعقیب قرار گرفت و روز قبل دستگیر و به پلیس فتای غرب استان تهران منتقل شد و در بازجویی به سرقت از حساب بانکی شاکی اعتراف کرد.

اعتراف دزد آشنا
متهم با اشاره به نحوه دزدی‌اش گفت: من و شاکی با هم فامیل هستیم. یک روز پیش از دزدی همراه او بودم و وقتی در حال برداشت پول از حسابش بود، متوجه شدم رمز کارت وی روز تولدش است.
متهم اضافه کرد: به‌دلیل این‌که بیکار بودم و مشکل مالی داشتم، وسوسه شدم پول‌های او را سرقت کنم. بنابراین شب اتفاق به خانه‌شان رفتم و هنگام ترک آنجا کارت اعتباری‌اش را از جیب شلوارش دزدیدم.
متهم گفت: همان شب مبلغ دویست هزار تومان برداشت کردم و سپس در تماس با دوستانم شماره حساب‌هایشان را به‌دست آوردم و پول‌ها را در مبالغ کم به حساب ۲۴ نفر از آنها واریز کردم. در تماس‌های بعدی از تعدادی از آنها ‌خواستم پول‌ها را برداشت کنند و تحویل دهند یا از طریق اینترنت به حساب خواهرم واریز کنند. با این ترفند بخشی از پول‌ها را برداشت و بقیه را به حساب خودم واریز کردم و روز بعد با بخش دیگر، خرید کردم.
بنا بر این گزارش، متهم پس از اعتراف به سرقت از حساب شاکی، با دستور قضایی بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.