مهمترین عناوین خبری سرویس سیاسی روز شنبه باشگاه خبرنگاران

امکان استفاده از سوخت هسته‌ای با غنای ۲۰ درصد در نفت‌کش‌ها، تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز پژوهشهای مجلس، استیضاح وزیر کشور، اصلاح قانون انتخابات، بحران سوریه و اعلام حکم نهایی مفسدین پرونده بیمه ایران از مهمترین عناوین خبری روز شنبه سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران عناو.ین مهمترین اخار روز شنبه(۳۱ تیرماه) به این شرح است:

مستند تلویزیونی “آرمیتا مثل پری” از شبکه یک سیما پخش می‌شود

مستند تلویزیونی “آرمیتا مثل پری که به مناسبت اولین سالگرد شهادت داریوش رضایی نژاد از شهدای عرصه ی علمی کشور تهیه شده است امشب بعد از خبر ۲۱ از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

 

ادعای دریافت غرامت جنگی از ایران توطئه صهیونیستی – آمریکایی‌است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ادعای یکی از نمایندگان پارلمان عراق درخصوص دریافت غرامت جنگی از ایران این ادعا را یک توطئه آمریکایی دانست که از جانب وی مطرح می‌شود و از پیگیری دریافت غرامت جنگی از عراق در زمان مقتضی خبر داد.

 

 امکان استفاده از سوخت هسته‌ای با غنای ۲۰ درصد در نفت‌کش‌ها

نایب رئیس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ایران می‌تواند از سوخت هسته‌ای با غنای ۲۰ درصد در تامین انرژی مورد نیاز نفت‌کش‌ها و کشتی‌ها بهره برد.

 

مرکز پژوهش‌های مجلس باید استراتژی جدیدی را برای پیشبرد برنامه‌های قوه مقننه تدوین کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس باید با استناد به مقتضیات پارلمان استراتژی جدیدی را برای پیشبرد برنامه‌های قوه مقننه تدوین کند تا پارلمان در شرایط مختلف و با استناد به این استراتژی به برنامه‌های خود رسیدگی کند.

 

 استیضاح وزیر کشور منتفی شد

یکی از طراحان استیضاح وزیر کشور از منتفی شدن طرح استیضاح مصطفی محمدنجار خبر داد.

 

وزارت صنعت، معدن وتجارت مسئول تهیه وتوزیع سبد کالاى رفاهى ماه رمضان کارمندان دولت شد

با تصویب هیئت وزیران، وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول تهیه و توزیع سبد کالاى رفاهى ۱۵۰ هزار تومانى ماه رمضان به کارمندان دولت شد.

 

 تولید ۵ میلیون مسکن طی ۵ سال/ فروش واحدهای مسکن مهر ممنوع است

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ممنوعیت فروش واحدهای مسکن مهر گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران طی ۵ سال در دولت‌های نهم و دهم نزدیک به ۵ میلیون مسکن در کشور تولید شده است.

 

جلسه مشترک دولت و مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی برگزار می‌شود

فروزنده تصریح کرد: چندی پیش روسای قوای مجریه و مقننه تاکید کردند تا برای رفع موانع و مشکلات اقتصادی همکاری بیشتری بین قوا وجود داشته باشد و جلسات مشترکی در این خصوص برگزار شود.

 

 رئوفیان باز هم رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی شد

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی از تشکیل ستاد انتخاباتی این جبهه همانند ترکیب انتخابات قبل خبر داد.

 

 اگر قانون انتخابات اصلاح می شد شاید فتنه ۸۸ اتفاق نمی‌افتاد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید در شیوه تبلیغات کاندیداها تجدید نظر صورت گیرد و براساس تجربیات انتخابات‌ گذشته اگر اشکالات این قانون رفع می‌شد شاید حوادثی نظیر فتنه ۸۸ اتفاق نمی‌افتاد.

 

 قانون انتخابات جامعیت و کارآمدی لازم را ندارد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: قانون انتخابات دارای وصله و پینه های زیادی است که طی دوره های مختلف در آن ایجاد شده در نتیجه جامعیت و کارآمدی لازم را ندارد.

 

 اصلاح‌طلبان برای بازگشت به نظام، تکلیف خود با عوامل فتنه ۸۸ را مشخص کنند

یک کارشناس مسائل سیاسی و رسانه با بیان اینکه مخدوش کردن چهره اصولگرایان در عرصه سیاسی، دکمه فرار رو به جلوی اصلاح‌طلبان است، گفت: جریان اصلاحات برای بازگشت به نظام نیازمند مشخص کرن تکلیف خود با فتنه ۸۸ و بانیان آن است؛ جریان اصلاحات با زیر سوال بردن عملکرد اصولگرایان در نظام در جهت پاک کردن مسائل گذشته از ذهن مردم تلاش می‌کند در صورتی که این جریان برای حضور در نظام ابتدا باید برادری خود را اثبات کند.

 

در برابرنسل کشی مسلمانان میانمار سکوت نخواهیم کرد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در محکومیت کشتار دسته جمعی مسلمانان در میانمار و بسته شدن مرز های بین المللی این کشور بیانیه ای را منتشر کرد.

 

 سهم‌خواهی برخی فعالین دانشجویی راه فرار وزیر شد/هماهنگی تشکلها هدفی که محقق نشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: اولین نشست هماهنگی تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور در حالی برگزار شد که ماحصل آن ۹ ساعت حضور وزیر علوم در جلسه، هدر رفت ۴۸ ساعت از وقت حدود ۲۵۰ فعال دانشجویی و هزینه بیت‌المال بود.

 

 مساجد باید با تمام توان در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفرینی کنند

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مساجد برای مقابله با دشمن بهره برد، گفت: امروز همانند گذشته این پایگاه‌ها باید با تمام توان در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفرینی کنند.

 

 سهم بنگاه های خبرپراکنی در بحران سوریه

با وقوع یک رویداد سیاسی خاص در یک کشور، رسانه های غربی نشان داده اند در انتخاب و بزرگنمایی اخبار، به هیچ وجه بیطرف نیستند و اتفاقات اخیر سوریه نشان می‌دهد که بنگاه های خبر پراکنی، سهم عمده ای را در بحران آفرینی داخلی این کشور ایفا می‌کنند.

 

 هدف برخی کشورها بی‌ثباتی در سوریه است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه ‘بی ثباتی در سوریه هدف برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای است ، گفت: آنها به دنبال ناامن کردن فضا در سوریه هستند و با ناامنی اجازه ادامه اصلاحات را ندادند.

 

 آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی ابلاغ شد

با حکم آیت الله آملی لاریجانی آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی ابلاغ شد.

 

 حکم متهمان پرونده بیمه ایران احتمالا تا پایان هفته اعلام می‌شود

قاضی مدیر خراسانی گفت: حکم متهمان پرونده اختلاس بیمه ایران احتمالا تا پایان هفته اعلام می‌شود.

 

 هیچ فردی در برابر قانون مصونیت ندارد حتی دانه درشت ها!

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: هیچ فردی در برابر قانون مصون نیست و قوه قضاییه پرونده های همه حتی دانه درشت ها را بررسی می‌کند.

 

 دستگاه قضا بدون در نظر گرفتن ملاحظات حکم متهمین فساد مالی را صادر کند

یک عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم گفت: قوه قضاییه باید بدون در نظر گرفتن هر گونه ملاحظه ای حکم متهمین فساد مالی را صادر کنند.

 

 امکان دریافت برنامه احکام حجت‌الاسلام فلاح‌زاده در حسینیه امام خمینی‌(ره)

برنامه‌ احکام حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح‌زاده هر روز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری قابل دریافت است.

 

 آغاز به کار سامانه پیامک KHAMENEI.IR

با توجه به گسترش شبکه‌ی مخاطبان و در پی درخواست‌های کاربران KHAMENEI.IR و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، سامانه‌ی خبری-پیامکی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آغاز به کار کرد.

“انتهای پیام”

س۲/

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.