مهمترین ملاک برای انتخاب وزیر دادگستری داشتن تجربه درخشان در امور قضایی است

فروردین ۱۴۰۳

یک وکیل دادگستری گفت: صرف داشتن تحصیلات در زمینه حقوق، ملاک انتخاب نیست و وزیر منتخب دادگستری باید تجربه عملی درخشان در مسایل قضایی و اجرایی داشته باشد.

“عباس برزگر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی ممتاز نیوز، در رابطه با انتخاب وزیر دادگستری از سوی رئیس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت: اولویت اصلی برای انتخاب وزیر دادگستری، تعهد درکنار تخصص و کارآیی است.
وی ادامه داد: صرف داشتن تحصیلات در زمینه حقوق، ملاک انتخاب نیست و وزیر منتخب دادگستری باید تجربه عملی درخشان در مسائل قضایی و اجرایی داشته باشد.

برزگر تصریح کرد: وزیر دادگستری در صورتی که تعامل بین سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه را برعهده دارد، باید توانمندی بالایی در راستای حل مشکلات قوه قضاییه داشته باشد.

وی افزود: باید محدوده کاری یک وزیر دادگستری به روشنی تعریف شود تا وی بتواند در صحن مجلس مسائل قضایی را مطرح و پیگیری نماید.

این وکیل دادگستری با توجه به اینکه رئیس جمهور در مورد انتخاب وزیر دادگستری باید آنها را از میان اشخاص پیشنهادی قوه قضاییه انتخاب کند، خاطرنشان کرد: معرفی اشخاص از سوی قوه قضاییه به معنای محدودیت نیست چرا که برطبق چارچوب تعیین شده در قانون اساسی، رئیس قوه قضاییه اشخاصی را که که سابقه قضایی روشنی دارند، به رئیس‌جمهور معرفی می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.