مهمترین رسالت امروز جنبش دانشجویی حمایت از مردم میانمار است

 به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان به همراه اقشار مختلف مردم در اعتراض به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار در روز جهانی همبستگی، ساعت ۱۷ امروز سه‌شنبه مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران تجمع می‌کنند.

مهدی امیریان دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اعلام اینکه اعضای تشکل متبوعش امروز در این تجمع شرکت خواهند کرد به خبرنگار مهر گفت: یکی از مهمترین وظایف مردم ایران  رسیدگی به مشکلات و همدردی با مردم مظلوم فلسطین، بحرین و میانمار است امروز باید همه ما همصدا شویم تا اعتراض مردم ایران را نسبت به مظلومیت مردم میانمار  به گوش جهانیان برسانیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین رسالت جنبش دانشجویی حمایت از مردم مظلوم میانمار و بحرین است، افزود: نمی توان به این راحتی از اتفاقات میانمار گذشت از این رو جنبش دانشجویی بعنوان قشر پیشتاز جامعه باید وراد صحنه شود و از مردم نیز دعوت کند تا در تجمع های اعتراض آمیز که با عنوان حمایت از میانمار برگزار می شود شرکت کنند.

 

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت همچنین به سکوت مجامع بین المللی در قبال  کشتار مردم میانمار اشاره کرد و اظهار داشت: نهادهای بین المللی همچون گذشته در قبال این جنایت ها سکوت اختیار کردند اما با این اوصاف جنبش دانشجویی با صدای بلند اعتراض خود را اعلام کرده و همچنان معترض سایت های کشورهای غربی و اعضای شورای امنیت سازمان ملل است.

 

سازمان ملل متحد وظیفه قانونی خود را فراموش کرده است

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز با انتقاد از سیاست های سازمان ملل گفت: این سازمان وظیفه قانونی خود را فراموش کرده است و اصلا نمی خواهد صدای مظلومین در نقاط مختلف جهان را بشنود.

 

مصطفی حضوری با بیان اینکه این تجمع های اعتراض آمیز فقط مختص به دانشجویان نیست، گفت: عموم مردم نیز به این کشتاری که در میانمار صورت گرفته اعتراض دارند و با حضور در چنین تجمعاتی نسبت به سیاست های کشورهای غربی و سازمان ملل متحد واکنش نشان خواهند داد.

 

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا تشکل های  دانشجویی با صدور بیانیه های جداگانه اعتراض خود را به فجایع میانمار اعلام کردند و معتقدند که باید همچنان از مردم میانمار حمایت کنند.

 

حضوری در ادامه تصریح کرد: متاسفانه سازمان ملل متحد وظیفه قانونی خود را فراموش کرده است و اصلا نمی خواهد صدای مظلومین در نقاط مختلف جهان را بشنود.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.