مهمترین عامل لغو تحریم‌های بانک ملت

۱۲ام بهمن ،

بینا- معاون سابق سازمان خصوصی‌سازی با اعلام دلایل لغو تحریم‌ها از بانک ملت گفت: مهمترین عامل در لغو تحریم‌های این بانک اجرای اصل ۴۴ و تکیه بر واگذاری سهام و مدیریت در رایزنی های بین المللی بود.
به گزارش بینا، اسماعیل غلامی در رابطه با دلایل لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا از بانک خصوصی‌شده و حاضر در بورس ملت به فارس اظهار داشت: مهمترین عامل در لغو تحریم‌های این بانک اجرای کامل خصوصی‌سازی و واگذاری سهام آن بود،به طوری که بانک ملت در ۳۰ بهمن۸۷ به عنوان اولین بانک دولتی فرآیند خصوصی‌ شدن را با عرضه اولیه سهام و سپس واگذاری بلوکی طی کرد. با این اتفاق و اجرای کامل اصل ۴۴ توانست به بانکی خصوصی تبدیل شود.
وی افزود: علاوه بر این موضوع مهم، چانه‌زنی‌های بین‌المللی به همراه مدیریت این موضوع از طریق رایزنی‌های جهانی و متعدد سبب شد تا بانک ملت اولین بانکی باشد که بتواند تحریم‌های بی‌منطق اروپا را لغو کند. با این اتفاق آثار مثبتی در این بانک و صنعت بانکداری و همچنین اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.
غلامی خاطرنشان کرد: حذف ریسک‌‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، آسان‌تر شدن نقل و انتقال پول و ارز، افزایش گشایش اعتبار بین المللی، آرامش و اطمینان بیشتر برای مردم بابت نقل و انتقال وجوه، بهبود وضعیت صنعت و بانکداری و کاهش فشارها از جمله آثار لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا در بانک ملت است.
وی ادامه داد: علاوه بر این موارد سودآوری بانک ملت هم افزایش خواهد یافت.این افزایش سود برای سال جاری چندان نخواهد بود اما طی سال آینده و سال‌های بعد سبب بهبود درآمد و سود سهام آن خواهد شد. این در حالی است که هرچند اخذ خسارت ناشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا طولانی و سخت خواهد بود اما در صورت گرفتن خسارت، سود غیر عملیاتی بانک ملت هم افزایش خواهد یافت.
غلامی در خاتمه گفت: تلاش‌های بانک ملت برای برداشتن تحریم‌های اتحادیه اروپا می‌تواند راهگشای سایر بانک‌ها و بنگاه‌ها باشد تا مدیران بتوانند با استفاده از تجربه این بانک برای لغو تحریم‌های بی‌منطق اروپا اقدام کنند و منافع آن عاید اقتصاد کشور و همه مردم ایران شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.