مهمترین عناوین حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش حوزه دانشگاه ممتاز نیوز، مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته قبل به شرح ذیل است:

هانی‌زاده: پرونده‌سازی علیه حزب‌الله لبنان ناشی از رفتارهای دوگانه اتحادیه اروپاست

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف اتحادیه ارپا به انزوا کشاندن حزب الله لبنان است، گفت: غرب باید بداند چنین اعمالی نه تنها محبوبیت حزب‌الله را کاهش نمی‌دهد، بلکه سبب افزایش جایگاه مردمی حزب الله در لبنان و منطقه خواهد شد.

یک منبع آگاه: تأسیس دانشگاه توسط احمدی‌نژاد منوط به تأیید رئیس‌ دولت یازدهم است

یک منبع آگاه در مورد تاسیس دانشگاهی از سوی احمدی‌نژاد با بیان اینکه این مسئله منع قانونی ندارد، گفت: با توجه به برگزاری آخرین جلسه رئیس دولت دهم به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مسلما بررسی سایر موارد تأسیس دانشگاه احمدی‌نژاد در جلسه‌ای به عهده رئیس‌جمهور دولت یازدهم خواهد بود.

بیانیه اتحادیه اول به مناسبت فرارسیدن روز قدس

تشکل دانشجویی “اتحادیه اول” دانشگاه آزاد در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس تاکید کرد: روز قدس نماد فریادی بلند در برابر زورگویی و ستمگری و سرآغاز حرکت به سوی خورشید رهایی سرزمین‌های اشغالی از سیطره ددمنشان صهیونیست است.

بیانیه: قدس نماد وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

تشکل‎های اسلامی سیاسی اساتید دانشگاه آزاد استان فارس با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کردند: همگام و همراه با مردم همیشه بیدار استان فارس با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس، پاسخ قاطعانه‌ای به شیطنت‌های رژیم اشغالگر قدس و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر داده خواهیم داد.

کریمی: وضعیت فعلی دانشگاه‌های ما متناسب با پتانسیل علمی کشور نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: متاسفانه وضعیت فعلی دانشگاه‌های ما چندان متناسب با پتانسیل علمی کشور نیست و این نتیجه غفلت و عدم توجه مسئولان به نیازهای این حوزه است.

عبدی: علمای اسلام نسبت به هتک حرمت مقدسات اخطار دهند

“دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران” نقش علما و مراجع دینی را برای جلوگیری از توهین به مقدسات شیعیان انکار ناپذیر دانست و گفت: علمای اسلام چه شیعه و چه سنی در هر کجای دنیا باید نسبت به این اتفاقات اخطار دهند چرا که عدم مقابله با این بی‌حرمتی‌ها و کشتار شیعیان و مسلمانان، به قبیح‌تر شدن دشمنان اسلام منجر خواهد شد.

مرتضویان: تهدید علیه حزب‌الله پایه‌های دموکراسی در لبنان را به خطر می‌اندازد

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز گفت: حزب‌الله یکی از پایه‌های دموکراسی و جزو بدنه سیاسی لبنان است و هرگونه تهدید آن سبب لغزش یکی از چند پایه اصلی و عدم هماهنگی دموکراسی در این کشور شده و هرج و مرج داخلی در جامعه لبنان را به دنبال دارد.

نیروی انتظامی با هتاکان امر به معروف برخورد قاطع داشته باشد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شهرری با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تعرض به دختر چادری آمر به معروف، از نیروی انتظامی خواست برخورد قاطع و جدی با هتاکان امر به معروف داشته باشد.

کنعانی‌مقدم: اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله مشارکت در جنایات صهیونیستهاست

“دبیر انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی” با اشاره به اینکه تصمیم اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله مشارکت در جنایات صهیونیست‌ها است، گفت: اتحادیه اروپا پیش از این نیز با کمک‌های تسلیحاتی به تروریست‌های سوریه نشان داده بود که اهداف صهیونیستها را در منطقه دنبال می‌کند.

توصیه‌های رمضانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان

بخشی از فرامین مقام معظم در دیدار با نخبگان و فعالان دانشجویی در ماه رمضان سال‌های قبل را در گزارش زیر بخوانید.

وزیر علوم: اسلامی شدن دانشگاه‌ها برنامه اصلی من در چهار سال قبل بود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان برنامه اصلی خود در چهارسال قبل یاد کرد.

تشکیل اردوی بازسازی عتبات‌ عالیات از سوی بسیج‌ دانشجویی دانشگاه امام‌ صادق(ع)

مسئول بسیج دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) از تشکیل اردوی بازسازی عتبات عالیات با همکاری بسیج دانشجویی این دانشگاه و ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: جمعی از دانشجویان به منظور کارهای عمرانی و فرهنگی با رویکرد تربیتی در کشور عراق در این اردو شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.