مهمترین عوامل افزایش قیمت طلا

۱۵ام بهمن ،

بینا- کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ادامه روند نزولی ارزش دلار در برابر یورو و افزایش تقاضا برای خرید طلا مهمترین عوامل افزایش قیمت این فلز گرانبها در هفته قبل بوده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، تحلیل گران مسائل اقتصادی بر این باورند که در صورت ادامه روند نزولی ارزش دلار در برابر یورو، قیمت طلا در روزهای آینده به بیش از ۱۷۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا در بازار نیویورک روز جمعه به ۱۶۷۰ دلار در هر اونس رسیده است. پیش بینی در خصوص افزایش قیمت طلا در روزهای آینده با آمارهای تازه وزارت کار آمریکا نیز تقویت می گردد.
نرخ بیکاری آمریکا طی ماه ژانویه به بیش از ۷٫۹ درصد رسیده است. این رقم در ماه دسامبر به ۷٫۸ درصد رسیده بود. اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه بیش از ۱۵۷ هزار فرصت شغلی تازه ایجاد کرده است.
اخبار منفی اقتصادی که در هفته قبل انتشار یافت نیز تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا داشته است. کاهش خرده فروشی، افت اعتماد مصرفی و کاهش اعتماد تجاری در آمریکا سبب افزایش قیمت طلا شده است.
افزایش تقاضای طلا برای کاربردهای صنعتی نیز سبب افزایش قیمت آن در هفته قبل شده است. پیش بینی ها در خصوص ادامه تنش ها در صنعت معدن افریقای جنوبی نیز تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا داشته است

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.