مهمترین فیلمهایی که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور نخواهند داشت

ممتازنیوز:

2-1-201212114213

آثار حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی تکمیل شد که برخی فیلم سازان از رسیدن به این رخداد سینمایی بازماندند.

پاپ احسان عبدی پور یکی از غایبان جشنواره امسال است که سال گذشته فیلم تنهای تنهای تنها را در جشنواره داشت

فیلم نقش نگار که با سرمایه گذاری بابک زنجانی و کارگردانی علی عطشانی ساخته شده نتوانست به بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر راه یابد.
در فیلم نقش نگار که به تهیه کنندگی و کارگردانی علی عطشانی ساخته شده است، بازیگرانی همچون بهرام رادان، الهه حصارکی، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، رضا ناجی و سعید چنگیزیان بازی کرده اند.

ناصر ملک مطیعی از بازیگران پیشکسوت سینما با بازی در این اثر پس از نزدیک به ۳۵ سال به سینما بازگشته است.

پذیرفته نشدن فیلم های آشغال های دوست داشتنی از محسن امیر یوسفی و بلوک ۹ خروجی ۲ از علیرضا امینی از دیگر اتفاقات این دوره از جشنواره است. این در حالی است که محسن امیر یوسفی روز یکشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت که آشغال های دوست داشتنی به دست هیات انتخاب جشنواره نرسیده تا درباره آن نظری را اعلام کنند.

همچنین برخی رسانه ها نیز از کنارگذاشتن فیلم بلوک ۹ خروجی ۲ از جشنواره به دلیل خشونت این اثر خبر داده بودند.

امیر یوسفی پیشتر فیلم آتشکار و خواب تلخ را کارگردانی کرده است. امینی نیز فیلم هایی همچون هفت دقیقه تا پاییز، انتهای خیابان هشتنم و استشهادی برای خدا را در کارنامه کاری خود دارد.

اعلام انصراف شهاب حسینی از حضور فیلم ساکن طبقه وسط در سی و دومین جشنواره فیلم فجر مانع از این شد که هیات انتخاب این اثر سینمایی را مورد ارزیابی قرار داده و درباره حضور یا عدم حضور این فیلم در بخش نگاه نو و یا سودای سیمرغ تصمیم بگیرد.

از جمله نکات قابل توجه این اثر سینمایی بازی حسینی در نقش های متعدد از جمله چگوارا و سهروردی بود.

این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی امیرسماواتی و نویسندگی محمد هادی کریمی تولید شده و بازیگرانی همچون حسین یاری، فرهاد اصلانی ، ساره بیات ، طناز طباطبایی ، هنگامه قاضیانی ، آنا نعمتی ، بابک حمیدیان ، حسین محجوب ، نیما رئیسی، فخرالدین صدیق شریف، امید روحانی ، جواد عزتی، مانی کسرائیان و حسین محب اهری در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.

 

بانی فیلم


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.