مهمترین مشکلات قطعه‌سازان داخلی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مهمترین مشکلات قطعه‌سازان داخلی

مهمترین مشکلات قطعه‌سازان داخلی

نیرو پرس: عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران موضوعاتی چون کمبود نقدینگی، تحریم‌های خارجی و عدم همکاری سیستم بانکی و مالیاتی را از مهمترین مشکلات قطعه‌سازان داخلی عنوان کرد.

به گزارش ممتازنیوز، محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: با توجه به افزایش شدید نرخ ارز و مواد اولیه، نیاز قطعه‌سازان به نقدینگی سه برابر افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که بانک‌ها باید با افزایش ارائه تسهیلات این کمبود نقدینگی را جبران کنند، خاطرنشان کرد: با این حال سیستم بانکی برای ارائه‌ تسهیلات انواع و اقسام وثایق از جمله وثیقه ملکی را طلب می‌کند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: بانکها حتی در دولت جدید نیز با تولید‌کنندگان همکاری نمی‌کنند. به عنوان مثال بخشنامه گشایش ال‌سی با ۳۰ درصد پرداخت اولیه ابلاغ شده اما شرایط آن به‌گونه‌ای است که عملا اجرا نمی‌شود.
وی به ایسنا گفت: شرکت‌های خارجی تمایل زیادی به همکاری با قطعه‌سازان داخلی دارند اما تحریم‌ها مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده که موجب افزایش هزینه فعالیت قطعه‌سازان شده است.
نجفی‌منش با بیان این‌که شرایط وصول مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای قطعه‌سازان ایجاد کرده است، تصریح کرد: قطعه‌سازان در حالی باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند که موفق به دریافت آن از خودروسازان نمی‌شوند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.