مهمترین نتایج به دست آمده در نشست سران اروپا

به گزارش خبرآنلاین، بهرام قاسمی در گفتگو با خبرآنلاین نتایج نسبتا امیدوار کننده ای را که در این نشست به دست آمده به قرار ذیل تشریح کرد:
-در این نشست تفاهم شد که به نهادهای ذیربط در EU مسئولیت تهیه و آماده سازی راهکاری برای تحقق یک اتحاد و پیمان جدید اقتصادی و پولی داده شود. نقشۀ راه تنظیم شده باید به ادغام پولی هر چه بیشتر و کیفی تر اعضای اتحادیه منجر و بر نفوذ بروکسل و نهادهای تخصصی پولی و مالی آن بیفزاید.
– سران موافقت کردند که نهایت تلاش ممکن را برای بازسازی اقتصاد ایتالیا و اسپانیا در کوتاه مدت به عمل آوردند.
– سران حوزۀ یورو تفاهم نمودند که برای کمک به کشورهای درگیر بحران با اقتصادهای ضعیف تر رقمی حدود ۱۲۰ میلیارد یورو نقدینگی جهت تزریق به اقتصاد این کشورها تخصیص دهند.
– کشورها متعهد شدند نسبت به تنظیم بودجۀ مناسب و کاهش هزینه های خود اقدام وEU نیز مکانیزمی جهت نظارت بر بودجۀ کشورها تعریف نماید.
– براساس تفاهم سران از این پس در صندوق ویژۀ ثبات مالی به جای دادن وام به دولتهای عضو حوزۀ یورو، مستقیماً وام و کمک خود را در اختیار بانک های مقروض این کشورها قرار دهند تا بانک ها خود در جهت کمک به دولتها اقدام نماید. رهبران اروپا معتقدند با این روش به جای افزون ساختن بدهی “دولتها “می توانند در جهت کاهش وکنترل بدهی ها اقدام کنند.
-دولتها متعهدند که با افزایش مالیات ها، کاهش هزینه ها و بودجه های سالانۀ قابلیت و توان عملیاتی خود برای انجام تعهدات مالی کشورهایشان را افزایش دهند.
-تخصیص ۶۵۰ میلیارد دلار به صندوق های ثبات و نجات مالی جهت کمک به کشورهای نیازمند. در مجموع برخی معتقدند در صورت اجرائی شدن تفاهمات بروکسل، این اجلاس می تواند نقطه عزیمتی باشد برای طراحی و تحقق یک ادغام سیاسی و اقتصادی بزرگ تر در سطح اروپا.
۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.