مهمترین نشانه های فراموش کاری

۲۵اردیبهشت،

فراموشی یکی از مهمترین و خطرناکترین مشکلاتی است که می تواند برای انسان ها رخ دهد پس باید بانشانه های ان آشنا شد تا شاید بتوان کمی از پیشرفتش جلوگیری کرد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، با کهولت سن و رسیدن اعداد آن به نزدیکی های ۷۰ دیگر ذهن رو به افول می رود و اگر به موقع به داد آن نرسید ممکن است دچار آلزایمر شوید. در عین حال گاهی اوقات به طور غیر طبیعی حافظه انسان رو به زوال خود میرود و نمی توان همه چیز را به خوبی در یاد داشت که بازهم باید اقدامی جدی برای جلوگیری از پیشرفت آن انجام شود.

** اولین نکته تغییراتی است که در زندگی روزمره رخ می دهد به طوری که ممکن است از بین رفتن حافظه به مشکلاتی مانند فراموش کردن کارهای روزانه یا حتی اشتباهات پی در پی در مورد آموخته ها ختم شود.

** استرس های مختلفی که از حل نشدن موضوعات متفاوت داخل ذهنتان به شما می رسد نشانه هایی از کمبود حافظه است. بسیاری از مواقع نمی توانید مسئله های ساده را نیز حل کنید پس این می تواند سببی برای از بین رفتن حافظه باشد.

** یکی از نشانه های ساده در مورد فراموشی گم کردن روزهای هفته و مکان است. بسیاری از فراموشی ها با فراموش کردن تاریخ یا روزها هفته به وجود می آید. همیشه از مشکل به نگاه ساده عبور نکنید و اگر تکرار شد به پزشک مرجعه نمایید.

** اگر چند روزی است که فقط وسیله های مختلف را گم می کنید بهتر است سری به یک پزشک متخصص بزنید. گم کردن اشیا با ارزش آن هم در چند مورد متوالی نشانه ای بارز از کمبود حافظه است.

** تغییرات در احساسات نیز می تواند یکی از نشانه های جالب برای دچار شدن به فراموشی باشد. یکی از نشانه های پنهان ابتلا به فراموشی آن است که دیگر حال درستی ندارید. دقیقی خوب سپس غمگین یا بسیار زود عصبی می شوید.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.