مهمترین کنکورهای کشوری سال تازه/ دستیاری پزشکی اولین آزمون سال ۹۳

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

مهمترین کنکورهای کشوری سال تازه/ دستیاری پزشکی اولین آزمون سال ۹۳

مهمترین کنکورهای کشوری سال جدید/ دستیاری پزشکی اولین آزمون سال 93

سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تقویم های مربوط به آزمون هایی که در سال ۹۳ برگزار می شوند را اعلام کرده اند. بر اساس این تقویم اولین آزمون، کنکور دستیاری تخصصی پزشکی است که در اردیبهشت ماه سال ۹۳ برگزار می گردد.

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، سال ۹۳ نیز مانند سال های قبل مملو از آزمونهای متعدد است که داوطلبان بسیاری خود را برای آنها آماده کرده اند. بعضی از آزمون ها در بهار و ابتدای تابستان برگزار می گردد و بعضی دیگر نیز در نیمه دوم سال ۹۳ برگزار خواهد شد. 

اولین آزمونی که در سال ۹۳ به صورت کشوری برگزار می گردد چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی است که در ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۹۳ برگزار می گردد و فارغ التحصیلان پزشکی عمومی در این آزمون مهم کشوری شرکت می کنند. 

دومین آزمون کشوری که در سال ۹۳ برگزار می گردد ﺁﺯﻣﻮﻥ ﺩﻭﺭﻩ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺍﺭﺷﺪ ﻧﺎﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺳﺎﻝ ۹۳ دانشگاه آزاد اسلامی است که داوطلبان در روزهای ۸ و ۹ و ۱۰ خردادماه ۹۳ در آن شرکت می کنند. 

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ وزارت بهداشت، با توجه به هم زمان بودن با زمان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور کمک و ایجاد فرصت شرکت در هر دو آزمون برای داوطلبان از هشتم و نهم خرداد به ۲۲ و ۲۳ خرداد تغییر یافته است. 

مهمترین آزمون در سال ۹۳ آزمون سراسری است که امسال نیز مانند سال قبل داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۳ برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری و مجازی و بین الملل دانشگاه ها و همچنین کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی در آن شرکت می کنند. 

آزمون سراسری سال ۹۳ در روزهای پنجم و ششم و هفتم تیرماه ۹۳ برگزار می گردد و یک میلیون و ۳۴ هزار و ۷۵۴ نفر در این آزمون شرکت دارند. 

در تیرماه سال ۹۳ بیست و هشت آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۹۳  و اولین آزمون ملی ویژه فارغ التحصیلان دندانپزشکی خارج از کشور نیز برگزار می گردد.

نتایج آزمونهای کشوری از جمله آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ و آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال ۹۳ در بهار و تابستان ۹۳ اعلام می گردد. 

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.