مهم‌ترین راه درمان افسردگی

خواندن نماز صبح در سلامت روح و جسم افراد تاثیر زیادی داشته و باعث تسکین بسیاری از دردها از جمله افسردگی می­‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد در خصوص انجام فریضه نماز و تاثیر آن در کاهش افسردگی افراد اظهار کرد: دین به عنوان یک عامل مهم فرهنگی و اجتماعی در معرض آسیب‌های اجتماعی فراوانی بوده که این آسیب‌ها در میزان نفوذ آن می‌تواند تاثیر بگذارد و خواندن نماز باعث شادابی و نشاط در آن­‌ها شده و در رفع افسردگی بسیار موثر است.

وی افزود: افسردگی به معنای بی­‌نشاطی، بی انگیزگی، علاقه نداشتن به انجام فعالیت در جامعه و بی توجهی فرد به خودش بوده که بر اساس روایات خداوند نسبت به کسی که نماز صبح می‌خواند عنایت بیشتری دارد و هم چنین بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده نماز در سلامت روح و جسم آن‌ها تاثیر زیادی داشته و باعث تسکین بسیاری از دردها می‌شود.

عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به این‌که «افسردگی با خواندن نماز قابل درمان است» درباره کاهش افسردگی افراد با شرکت در نماز جماعت عنوان کرد: انسان موجودی است که علاقه زیادی به شرکت در جمع داشته و می‌تواند نیاز فطری خود را در جمع تامین و سبب شادی روح و روانش شود.

عبدالرزاق‌نژاد افزود: شرکت افراد در نماز جماعت باعث بهتر شدن ارتباطات معنوی و روحیه تفاهم، گذشت، توجه به خدا و صمیمیت شده و در نتیجه در کاهش افسردگی افراد بسیار موثر است.

وی در خصوص راهکارهای پیشگیری و درمان افسردگی خاطرنشان کرد: از جمله راه­‌های پیشگیری از افسردگی از منظر دین داشتن ارتباط با خدا با خواندن نماز، ارتباط با مردم با شرکت در نماز جماعت، مطالعه کتاب و مطالب علمی، عقیدتی و انجام تفریح‌های متنوع ورزشی است که در درمان افسردگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.