مهم‌ترین عناوین خبری روز شنبه “گروه سیاسی” باشگاه خبرنگاران

۹ م دیماه ،

لزوم توجه به امنیت غذایی، نظر سیاسیون دربارهٔ ۹ دی، فوت پدر زهرا رهنورد در ۹۳ سالگی، نظر شورای نگهبان دربارهٔ قانون اصلاح انتخابات، علل مرگ ستار بهشتی، تاسیس ۳ فرمانداری جدید، جزئیات دیدار جبهه مردمی اصلاحات با مهرعلیزاده و مطهری، زمزمه‌های انتشار یافتن مجدد روزنامه کارگزاران سازندگی و رونمایی از ماهواره‌های جدید در ایام الله دهه فجر از مهم‌ترین عناوین امروز (شنبه) سرویس سیاسی بود.

 به گزارش گروه سیاسیممتازنیوز، مهمترین عناوین خبری امروز (شنبه ۹ دی) به این شرح زیر  است:

امیری کهنوج عنوان کرد: امنیت غذایی در گرو قیمت تضمینی مناسب برای کالاهای استراتژیک

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برای اینکه امنیت غذایی در کشورمان تامین شود باید قیمت تضمینی کالاهای استراتژیک مانند گندم و جو عادلانه توزیع شود.

رسایی: فتنه گران در انتخابات سال آینده جایی نخواهند داشت

عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه فتنه گران در انتخابات سال آینده راه به جایی نخواهند برد، گفت: هوشیاری و بصیرت مردم در ۹ دی نظام اسلامی را برای حداقل یک دهه بیمه کرد.

 

در بیانیه عدالت‌خواه مطرح شد: ۹دی ماهیت مردمی و دینی انقلاب را آشکار کرد

جنبش عدالت‌خواه به مناسبت گرامیداشت حماسه عاشورایی ۹ دی بیانیه‌ای را صادر کرد.

یکی از اقوام رهنورد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: پدر ۹۳ ساله زهرا رهنورد فوت کرد / خانم رهنورد هنگام فوت پدرش بر بالین او بود

یکی از اقوام زهرا رهنورد گفت: صبح امروز پدر ۹۳ ساله زهرا رهنورد دار فانی را وداع گفت.

جلالی تاکید کرد: اشتراک دانش و تجربه میان مرکز پژوهش‌ها و موسسه مطالعات بازرگانی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در دیدار با مسئولان موسسه مطالعات بازرگانی تاکید کرد: لازم است تا ۲ مرکز خصوصا در حیطه فعالیت‌های همسو، اقدام مشترک انجام داده و در زمینه به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه به مکانیزم مناسبی برسند.

کدخدایی: هیئت اجرایی مرکزی انتخابات برقرار خواهد بود/ لزوم اصلاح حیطه اختیارات هیئت اجرایی مرکزی انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به نقش هیئت اجرایی مرکزی در انتخابات، گفت: از دیدگاه شورای نگهبان، هیئت اجرایی مرکزی انتخابات برقرار خواهد بود، اما حیطه اختیارات این هیئت باید اصلاح شود.

حقیقت پور: “سنگ‌کوب” و “شوک ناشی از دستگیری”، سبب مرگ ستار بهشتی/ لزوم برخورد جدی با اشخاصی که وبلاگ‌نویس را مورد ضرب و شتم قرار دادند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام خبری مبنی بر اینکه گزارش فوت ستار بهشتی هفته آینده در صحن قرائت می‌شود، گفت: بر اساس این گزارش،‌ سنگ‌کوب و شوک ناشی از دستگیری، سبب مرگ ستار بهشتی است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها: ایده تقسیم تهران به ۱۶ بخش/ تاسیس ۳ فرمانداری جدید

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: وزارت کشور به دنبال اضافه کردن فرمانداری‌ها بوده و احتمالا دو یا سه فرمانداری اضافه شود یعنی ری، اسلامشهر و تجریش به عنوان فرمانداری و حوزه مستقل عمل کنند.

بهره برداری از طولانی‌ترین خط لوله انتقال اتیلن جهان در عسلویه با حضور احمدی‌نژاد

با حضور رییس‌جمهور فاز اول طولانی ترین خط لوله انتقال اتیلن جهان با ظرفیت انتقال ۲٫۵ میلیون تن اتیلن در سال در عسلویه افتتاح و به بهره برداری رسید.

فومنی مطرح کرد: جزئیات دیدار جبهه مردمی اصلاحات با مهرعلیزاده و مطهری

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات از دیدار اعضای این جبهه با مهرعلیزاده و علی مطهری خبر داد.

پایگاه اطلاع ‌رسانی khamenei.ir منتشر کرد: نسخه PDF کتاب «کالبدشکافی فتنه ۸۸»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نسخه PDF کتاب «کالبدشکافی فتنه ۸۸» را منتشر کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی: بعضی فکر نکنند با رقابت با ولایت محبوبیت پیدا می‌کنند/ شکست نقشه‌های شیطانی در ۹ دی
عضو خبرگان رهبری، حماسه ۹ دی را حرکت بی نظیری در تاریخ انقلاب دانسته و گفت: مردم در این روز یکپارچه شعارحمایت از ولایت فقیه سر دادند؛ بعضی فکر نکنند که با رقابت با ولایت، محبوبیت پیدا می‍‌کنند.
جهانگیری حمایت مالی از روزنامه را رد نکرد/کرباسچی: قصد انتشار یافتن مجدد را داریم/سجادیان:دیگر نمی‌خواهم مدیر مسئول باشم

در پی شنیده شدن زمزمه‌های انتشار یافتن مجدد روزنامه کارگزاران سازندگی با حمایت مالی اسحاق جهانگیری وی این خبر را رد نکرد.

آیت الله موحدی کرمانی: اثبات حرکت در مسیر امام(ره) و رهبری با حضور گسترده مردم در ۹ دی تجلی یافت

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۹ دی نشان داد که هیچ احدی نمی‌تواند در امور داخلی کشورمان دخالت کند.

بیانی در نشست خبری دفتر تحکیم وحدت: مسئولان برای حفظ آرامش کشور تلاش کنند

مسئول کمیسیون آموزش و تحقیقات دفترتحکیم وحدت با بیان اینکه عده‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند، گفت: این اشخاص سعی دارند بار دیگر به انتخابات قبل خدشه وارد کنند که دستگاه‌های امنیتی باید نسبت به این امر هوشیار باشند.

سردار نقدی: ورود بسیج به سوریه جنگ این کشور را به قدس خواهد کشاند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تکذیب ورود نیروهای سپاه به سوریه گفت: اگر چنین اجازه‌ای به بسیج داده شود این جنگ در سوریه ختم نخواهد شد و تا قدس پیش خواهد رفت.

سردارسلامی در همایش پیروان ولایت: حماسه ۹ دی امتدادی عمیق و ژرف در تاریخ آرمان‌های ملت ایران دارد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حماسه ۹ دی سرشار از روح عظمت و فداکاری به اندازه یک دهه تاریخ بوده و امتدادی عمیق و ژرف در تاریخ آرمان‌های ملت ایران دارد.

سرلشکر فیروزآبادی مطرح کرد: تسلط نیروهای مردمی بر اوضاع سوریه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حماسه ۹ دی را عروج پرجوش مردمی در دفاع از امام(ره)، انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی و مبارزه با استکبار دانست و با اشاره به تحولات سوریه گفت: نیروهای مردمی سوریه، امروز مسلط بر اوضاع بوده و کشور را در اختیار دارند، ولی کشورهای همسایه با حمایت برخی دولت‌های منطقه، اوضاع را کمی سخت کردند.

سردار وحیدی خبر داد: رونمایی از ماهواره‌های جدید در ایام الله دهه فجر/ حضور کشورهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس قابل توجیه نیست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی چند ماهواره جدید ایرانی، همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

یک کارشناس مطالعات تروریسم: منافقین در فتنه ۸۸ با پنهان سازی آرم و نشان خود وارد صحنه شدند/خودکشی اعضای منافقین برای فرار از این تشکیلات مخوف

یک کارشناس مطالعات تروریسم گفت: گروهک تروریستی منافقین با علم به اینکه در میان ملت ایران آبرویی ندارد از فضای غبار آلود استفاده کرد و با پنهان سازی آرم و نشان خود وارد صحنه شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.