مهم‌ترین دغدغهٔ دانشجویان که در دیدار با آیت‌الله هاشمی مطرح شد

فروردین ۱۴۰۳

“دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت” دیدار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را با تعدادی از نمایندگان انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، هیئت‌های موسس و فعالان دانشجویی بسیار صمیمانه دانست.

مهدی امیریان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دیدار تعدادی از نمایندگان انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، هیئت‌های موسس و فعالان دانشجویی را با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در فضایی بسیار گرم و صمیمانه برگزار شد را بسیار اثرگذار دانست و در ارتباط با اهم سخنان دانشجویان در این جلسه اظهار داشت: بهبود فضای فرهنگی و سیاسی دانشگاه مهمترین دغدغه‌ دانشجویان در این جلسه بود.

وی با تاکید براینکه نگاه اعتماد‌گونه باید جایگزین نگاه تهدیدمحور در دانشگاه‌ها شود، گفت: یکی دیگر از دغدغه‌‌های دانشجویان بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی‌های سیاسی برخی از جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها است که باید با دوری از این قبیل کارها قبل از آنکه به شخص و یا مجموعه‌ای که تخلفش از نظر قانونی ثابت نشده بی‌مهابا تهمت بزنند.

این فعال دانشجویی داشتن نگاه عادلانه و بی‌طرفانه نسبت به تشکل‌‌های دانشجویی و گرایش‌های مختلف در دانشگاه را درخواست دیگر دانشجوها خواند و بیان داشت: این تشکل‌ها تنها خواستار فعالیت بر مبنای گفتمان نظام می باشند و می‌خواهند مسئولان در دانشگاه به صورت قانونی و بی‌طرفانه با دانشجویان رفتار کنند.

امیریان با تاکید براینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی آزادی یکی از ارکان مهم قلمداد شده است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی برخی اشخاص با کج‌سلیقگی و تنگ‌نظری‌ها سبب شده‌اند علی‌رغم احترام برای آزادی در جمهوری اسلامی، حسی خلاف این امر در دانشجویان به‌وجود آید و مسلما باید “قانون”، فصل‌الخطاب تمامی مسئولان و دانشجویان  باشد.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه باید معاند و منتقد را از هم جدا دانست، خاطرنشان کرد: تعداد بسیار اندکی معاند با جمهوری اسلامی در کشور وجود دارد، اما منتقدان تنها به دلیل روحیه آرمان‌خواهی که رویکرد اصلی جمهوری اسلامی است انتقاد می‌کنند و نگاه مسئولان باید به این دو فرق داشته باشد تا نشاط جامعه با استفاده از ظرفیت‌های نظام بر جامعه گسترش پیدا کند.

گفتنی است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با نمایندگان انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، انتقاد را تنها زمانی موثر و سازنده دانست که نکات مثبت در کنار نکات منفی و از روی عدالت و منطق گفته شود. وی همچنین تاکید کرد که فعالیت‌های علمی نباید تحت‌اشعاع کارهای سیاسی قرار بگیرد و فضای سیاسی و علمی باید در کنار هم باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.