مهم‌ترین عوامل افزایش طلاق

۰۹اردیبهشت،

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر ثبت یک طلاق از هر شش ازدواج در کشور، گفت: رفع معضلاتی نظیر بیکاری و اعتیاد از جامعه و بالابردن سطح آگاهی عمومی نسبت به پدیده ارزشمند ازدواج می‌تواند در تثبیت ازدواج ها بسیار تأثیر‌گذار باشد.

سالار مرادی با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه افزود: مشکلات اقتصادی و بیکاری دو عامل مهم و اساسی در سیر تصاعدی طلاق‌ می باشند.

نماینده مردم  سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ثبت یک طلاق از هر شش ازدواج در شرایط کنونی، تصریح کرد: تا دیر نشده باید فکری به حال مرتفع شدن عوامل موثر در طلاق در جامعه کرد چرا که اگر در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ نشود زیان‌های بسیاری بر جامعه متحمل خواهد شد.

مرادی ادامه داد: طلاق‌های عاطفی میان زوجین از نمونه‌های شایع طلاق در کشور است که به صورت معمول در پی شناخت غیر صحیح اشخاص از یکدیگر، درک غلط نسبت به واقعیت‌های زندگی و توجه صرف به ظواهر در  زندگی شکل می‌گیرد.

وی در مورد پیامد‌های منفی طلاق در جامعه، افزود: طلاق دارای اثرات بسیار نامطلوبی نظیر زنان بی‌سرپرست، کودکان طلاق و زیان‌های ثانویه مترتب بر این مسئله نظیر فساد، دزدی و اعتیاد است که ویژگی‌های فرهنگ ایرانی سنگینی بار طلاق بر اشخاص را نیز دو چندان می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در مورد راهکار‌های پیشگیری وکاهش آمار طلاق، یادآور شد: رفع معضلاتی نظیر بیکاری و اعتیاد از جامعه افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به پدیده ارزشمند ازدواج می‌تواند در تثبیت ازدواج‌ها و موفقیت زوجین در ازدواج بسیار تأثیر‌گذار باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وجود مراکز مشاوره را عاملی مهم برای تثبیت ازدواج‌ها خواند وگفت: توسعه خدمات مشاوره‌ای پیش، حین و پس از ازدواج از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند سیر صعودی طلاق در جوانان را به صورت چشمگیری کاهش دهد.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.