مهم‌تر از گرانی کاغذ نایاب بودن آن است

علی میرزایی سردبیر و مدیرمسئول مجله «نگاه نو» از افزایش چشمگیر بهای کاغذ مورد استفاده این قبیل مجلات خبر داد و گفت: کاغذی که ما برای مجله‌مان استفاده می‌کنیم نوعی کاغذ کاهی به نام سولیکام است که در ماه‌های اخیر دست کم ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: به خاطر این مسئله ما ناچار شده‌ایم از نوع دیگری از کاغذ کاهی برای چاپ مجله استفاده کنیم که آن هم کیفیت مطلوبی ندارد و چاپخانه‌ها نسبت به استفاده از آن اعتراض دارند. در واقع ما ناچاریم کاغذ کاهی پَست بخریم یا اینکه کاغذی بخریم که ۵۰ درصد گرانتر از دو، سه ماه قبل است.

مدیرمسئول این نشریه فرهنگی و ادبی «نگاه نو» اضافه کرد: مهمتر از گرانی کاغذ در بازار، نایاب بودن آن است؛ اینگونه نیست که کاغذی که الان بهایش کمتر از کاغذ قبلی است، به راحتی در دسترس باشد. یافتن کاغذ برای چاپ مجله هم یکی دیگر از مشکلات ماست.

میرزایی همچنین با اشاره به افزایش ۱۰۰۰ تومانی بهای مجله در شماره‌های اخیر آن گفت: این در حالی است که باید ۴۲٫۵ درصد یعنی بیشتر از ۴۲۰ تومان از درصد فروش مجله را به موزعان بدهیم.

وی که سال‌هاست در زمینه انتشار مجلات علمی، فرهنگی و ادبی فعالیت دارد، در پاسخ به این سوال که «با توجه به تداوم بهای کاغذ، چقدر امیدوار هستید بتوانید نشریه‌تان را سر پا نگه دارید؟» گفت: من تجربه روزنامه‌نگاری در دوران جنگ را هم دارم؛ آن زمان با وجود همه مشکلات امکان نداشت مجله «دانشمند» یک روز دیرتر به روی دکه بیاید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.