مهم ترین نشانه ابتلا به انحراف بینی چیست؟

ممتاز نیوز: اگر شما هم در خواب از راه دهان نفس می کشید پس ابتلای شما به انحراف تیغه بینی یا سپتوم حتمی است.
دکتر محسن نراقی رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی در گفتگو باممتازنیوز، گفت: سپتوم یا انحراف تیغ بینی یکی از شایع ترین مشکلات گوش و حلق و بینی و بیماری های تنفس است.
 
نراقی افزود: تیغه بینی، بینی را به دو قسمت راست و چپ تقسیم می کند و اگر این تیغه به یکی از طرفین انحراف داشته باشد فرد مبتلا به انحراف تیغه بینی یا سپتوم است.
 
وی با بیان این که همه افراد ممکن است درجاتی از انحراف تیغه بینی را داشته باشند خاطر نشان کرد: مهم ترین علامت افرادی که انحراف تیغه بینی حاد دارند تنفس از راه دهان است که به شدت کیفیت خواب این افراد را به هم می زند و اغلب این افراد در طول روز خواب آلود، کسل،خسته و افسرده هستند و به علت تنفس از راه دهان اغلب از خشکی گلو حنجره و برونشیت رنج می برند.
 
وی تصریح کرد: هوا با عبور از بینی تصفیه و مرطوب می شود اما این افراد به علت انحراف بینی مستعد عفونت های ریه و حتی آسم هستند.
 
وی گفت: گاهی انحراف بینی در حالت شدید ممکن است موجب بسته شدن سینوس ها شود و فرد را نیز مبتلا به سینوزیت کند.
 
وی افزود: در شناسایی و تشخیص انحراف بینی تیغه بینی و سپتوم هیچ چیز حائز اهمیت تر از انجام معاینه صحیح نیست زیرا شاید انجام یک عکس به درستی انحراف بینی را نشان ندهد اما با یک آندوسکوپی بینی بتوان انحراف دقیق بینی را تشخیص داد.

منبع: ممتاز نیوز

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. آرزو:

    سلام.من زود زود خون دماغ میشم و بیشتر با دهنم نفس میکشم.حتی وقتی از صورتم عکس میگرم بیشتر نوک دماغم احساس میکنم کج شده.آیا من باید جراحی کنم؟؟؟؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.