مهندسی معکوس: پیرمرد گمنام را با فتوشاپ به جای مادر چاوز گذاشتند! +عکس

۱۹م اسفند ،

عکس احمدی نژاد و پیرمرد ، تا کنون در جایی دیده نشده است. این چه عکسی بوده که ناگهان امروز صبح پدیدار شده است؟! معلوم است که عکس ، تازه الاحداث(!) است.

ممتازنیوز: در پی انتشار یافتن عکس محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز ، که در آن ، دستان احمدی نژاد در میان دست های مادر چاوز است ، موجی از انتقادات علیه رئیس جمهور اصولگرای ایران به راه افتاد که چرا نه قواعد شرع را رعایت نکرده و نه ، مقررات دیپلماتیک کشور را ؟!

به گزارش عصرخبر، واکنش حامیان دولت به انتشار یافتن این عکس ، چند مرحله ای بود:

۱ – ابتدا سعی کردند در تماس با رسانه های داخلی ، عکس را حذف و از انتشار یافتن آن جلوگیری کنند. با این حال ، آنها دیر جنبیدند و عکس ، در کل رسانه ها انتشار یافت.

۲ – سپس در صدد توجیه برآمدند. شبکه ایران در این باره نوشت که احمدی نژاد مانند مردم شرق آسیا ، دستانش را به هم فشرده بود ولی شگردش کارگر نیفتاد و مادر چاوز دستانش را به دور دستان احمدی نژاد گره زد.

۳ – متعاقب این اقدامات ، مقامات دولتی ، کل ماجرا را منکر شدند. در همین باره ، صالحی وزیر خارجه ، گفت که اصلاً چنین چیزی وجود نداشت و میرتاج الدینی ، معاون رئیس جمهور هم مدعی شد که عکس را تغییر داده اند! با این حال ، میرتاج الدینی ، متعاقب این تکذیب ، واقعیت را گفت: از آنجایی که بنده و دکتر صالحی شاهد ماجرا بودیم، رئیس جمهور طبق معمول دست های خود را در مقابل هم فشرد و به عرض تسلیت به مادر چاوز پرداخت، اما به سبب اینکه حال مادر چاوز دگرگون شده بود، با ابراز تأثر شدید ناگهان دستان خود را بر دست رئیس جمهور گذاشت اما احمدی نژاد دست‌هایش را می‌کشید. (شبکه دولتی ایران)

۴ – اما با مزه ترین روشی که به کار بردند ، فتوشاپ عکس “احمدی نژاد و مادر چاوز” بود ؛ بدین شکل که با فتوشاپ ، عکس یک پیرمرد را جایگزین عکس مادر چاوز کردند و با ارسال آن به رسانه ها ، مدعی شدند که اصل عکس ، “احمدی نژاد و پیرمرد” بوده و عکس “احمدی نژاد و مادر چاوز” فتوشاپی بوده است!

این در حالی است که اندک تأملی مشخص می کند که کدام عکس جعلی و کدام اصلی است:

الف – عکس احمدی نژاد و مادر چاوز را رسانه های معتبر جهان ، از رویترز گرفته تا فرانس پرس و حتی رسانه های ونزوئلا ، انتشار یافته است. این یک اصل بدیهی رسانه ای است که هیچگاه خبرگزاری های معتبر جهان ، عکس فتوشاپی منتشر نمی کنند.

اگر عکس ، فتوشاپ بوده ، باید به فتوشاپ کار آن ، جایزه ویژه داد که توانسته است یک عکس فتوشاپ را به همه رسانه های جهان ، با آن همه “کارشناس فنی عکس” ، قالب کند!

ب – عکس احمدی نژاد و پیرمرد ، تا کنون در جایی دیده نشده است. این چه عکسی بوده که ناگهان امروز صبح پدیدار شده است؟! معلوم است که عکس ، تازه الاحداث(!) است.

ج – احمدی نژاد در مراسم چاوز ، کت مشکی ، پیراهن روشن با خطوط آبی و مهم تر از همه ، آن شال سیاه را بر گردن داشت. در عکس پیرمرد نیز همان لباس ها را می بینید. لذا عکس پیرمرد فتوشاپ است. نگاهی به عکس های دیگر احمدی نژاد در مراسم چاوز بیندازید ، خواهید دید که لباس های احمدی نژاد همین است.

د – این چگونه فتوشاپی است که عکس اصلی ، کیفیت پایین تری از عکس فرعی دارد؟ به عکس ها نگاه کنید: عکس احمدی نژاد و مادر چاوز ، کیفیت حرفه ای دارد ولی عکس پیرمرد ، کیفیتی نازل و دست دوم دارد.

ه – در عکس پیرمرد ، شکل لب های پیرمرد را ببینید! او دارد هوا را می بوسد؟!

جالب این که فتوشاپ کاران، در توضیح ادعای خود ، می گویند: نگاه کنید ، عکس ها عین هم می باشند!

البته ، آنها درست می گویند؛ عکس ها عین همند ولی عکس اصلی همان عکس احمدی نژاد و مادر چاوز است و عکس جعلی ، تصویر پیرمرد است.

روش دولتی ها در مهندسی معکوس عکس احمدی نژاد و فتوشاپ جلوه دادن یک عکس معتبر جهانی ، هر چند می تواند ساده لوحان را فریب دهد ولی کارشناسان و اهل نظر را هرگز.

دولتی ها اگر راست می گویند ، هر دو عکس را به کارشناسی بدهند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.


..
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.