مه آفرید ۲ بازداشت شد

در رابطه با یکی از بزرگ‌ترین ویژه‌خواری‌هایی که تاکنون در کشور رخ داده، «م. ز» یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران سیستم بانکی کشور به علت عدم پرداخت تسهیلات دریافتی مدتی است که در بازداشت به‌سرمی‌برد.

ملت ما:  یکی‌از نقاط قوت درباره مبارزه با مفاسد سیاسی و اقتصادی، اطلاعاتی است که درحوزه عمومی منتشر و موجب جلوگیری از به‌وجود آمدن محیط رانتی می‌شود.

 رانت در ادبیات مبارزه با فساد، اصطلاحا به بهره‌برداری از مناسبات ساختاری و سیاسی برای پیشبرد منافع اقتصادی اطلاق می‌شود.

در محیط رانتی، شرکت‌ها برای افزایش منافع خود، ناگزیرند که به افرادی خاص در ساختار قدرت که در توزیع رانت نقش موثری دارند، نزدیک شده تا بتوانند به نحو احسن از این حامیان تاثیرگذار استفاده کرده و به این ترتیب محیط رقابت اقتصادی سالم را آلوده کنند.

از سوی دیگر قوه قضاییه که در نوک پیکان برخورد با مفاسد اقتصادی قرار دارد نیز هر بار روی مفاسد کلان دست گذاشته با هجمه‌های سنگین از سوی دست‌های فاسد روبه‌رو شده است تا جایی که در همین پرونده برخورد با فساد گروه آریا حتی کار به افشاگری‌های تقلبی درباره اقوام نزدیک ریاست قوه قضاییه رسید، اما خوشبختانه ریاست دستگاه قضا در اجلاس سالانه قوه قضائیه در جوار حرم مطهر رضوی با قاطعیت خط بطلانی بر طراحان این پروژه کشید و به صراحت اعلام کرد: «این قوه نه خطوط قرمز خیالی می‌پذیرد نه برای کسی حتی اگر برادرش هم باشد مصونیتی قائل است.

 در رابطه با یکی از بزرگ‌ترین ویژه‌خواری‌هایی که تاکنون در کشور رخ داده، «م. ز» یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران سیستم بانکی کشور به علت عدم پرداخت تسهیلات دریافتی مدتی است که در بازداشت به‌سرمی‌برد. وی  بدون ایفای تعهدات، اقدام به گشایش اعتبارت اسنادی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان کرده است.

گفتنی است این شخص برخلاف مصوبات شورای پول و اعتبار درباره ذی‌نفع واحد، عمده سهام یک بانک را در اختیار داشت که با ورود دستگاه‌های نظارتی با یک صورتجلسه به واگذاری سهام خود در بانک اقدام کرده است.

این در حالی است که بخش نظارتی بانک مرکزی که این روزها با ضعیف‌کشی سعی می‌کند نقش خود را در مبارزه با تخلفات اقتصادی پررنگ نشان دهد تاکنون هیچگونه اقدام عملی درباره این گونه موارد انجام نداده است.

و نکته آخر؛ از آنجا که رسانه‌ها براساس رسالت رسانه‌ای خود باید با حضوری جدی و جهادی وارد عرصه شده و در راستای دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران حج از آن یاد کرده و یکی از برجسته‌ترین ضربات مفسدین اقتصادی را کم رنگ کردن آرزوهای مردم و بی‌اعتمادی به نظام عنوان کردند، به تصفیه فضای آلوده‌ای که رانت‌خواران و ویژه‌خواران به‌وجود آورده‌اند بپردازند.        


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.