مواد اولیه خودرو را مستقیم به خودروساز بدهید

این خبر امروز یکشنبه ۱۴ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

مواد اولیه خودرو را مستقیم به خودروساز بدهید

عصر خودرو : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: به سبب عرضه مواد اولیه‌ای چون فولاد، مس و پتروشیمی در بورس کالا، این مواد گران‌تر از نرخ بین‌المللی به دست قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی می‌رسد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا محمدرضا نجفی‌منش اظهار نمود: تا پیش از راه‌اندازی بورس کالا تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز خود را به طور مستقیم و اقساط از تولیدکنندگان دریافت می‌کردند.
وی با بیان اینکه از وقت راه‌اندازی بورس کالا روند توزیع مواد اولیه مورد نیاز صنایع به دست دلالان و واسطه‌ها افتاد، خاطرنشان نمود: در این شرایط واسطه‌ها مواد اولیه‌ای چون فولاد، مس و مواد پتروشیمی را از بورس کالا خریداری و با قیمت بیش‌تری در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: در این شرایط قیمت مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان و خودروسازان از قیمت بین‌المللی این مواد با محاسبه ارز آزاد نیز گران‌تر شده است. به عنوان مثال قیمت مس در بازار بین‌المللی کیلویی ۷ دلار اما در ایران ۲۹ هزار تومان است. این در شرایطی است که حتی با احتساب ارز آزاد ۳۳۰۰ تومانی نیز قیمت این محصول باید کمتر از این مقدار باشد.
نجفی‌منش تصریح نمود: سبب اصلی افت تولید و افزایش قیمت خودرو نیز رشد بی‌رویه قیمت مواد اولیه‌ای چون فولاد، مس و پتروشیمی است. در این شرایط ضروری است که هرچه سریعتر مواد اولیه مورد نیاز صنایع از بورس کالا خارج شده و به طور مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

یکشنبه ۱۴ آبان   ۱:۳۶

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.