مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد

به گزارش وب دا به نقل از نشریه مدیکال اکسپرس؛

خوردن مواد غذایی با منبع آنتی­ اکسیدانی و ویتامین­ های ­C و E از بروز سرطان لوزالمعده می کاهد.

به گزارش وب دا به نقل از نشریه مدیکال اکسپرس، محققان انگلیسی با انجام مطالعات خود بر روی ۲۳۵۰۰ فرد بالای ۴۰ سال دریافتند که استفاده از رژیم­های غذایی که شامل مقادیر بالایی از آنتی­اکسیدان­ها به ویژه سلنیم و ویتامین­های C و E است، امکان ابتلاء ‌به سرطان لوزالمعده یا پانکراس را در گروه مورد مطالعه نسبت به بقیه افراد تا دو سوم کاهش داده است.

براساس این گزارش محققان با بررسی­های بیشتر افزودند: در صورت اثبات یک رابطه مستقیم علت و معلولی در آزمایشات بعدی مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان­ها و این ویتامین­ها می­توانند تا ۸ درصد از وقوع سرطان لوزالمعده جلوگیری کند.

نتایج حاصل از این گزارش همچنین می­افزاید که مهم­ترین آنتی­ اکسیدانها، ویتامین­های C و E و بتاکاروتن ها هستند. سلنیم نیز بعنوان یک ماده معدنی نقش آنتی­اکسیدانی مهمی دارد که تمامی این­ها باید از طریق غذا وارد بدن شوند چرا که بدن به تنهایی نمی تواند آنها را تولید کند.

به گفته محققان ۳۵ درصد از کل سرطان ها با خوراکی ها و مواد غذایی که در رژیم های غذایی وجود دارند مرتبط هستند و داشتن یک رژیم غذایی سالم تا حدی می تواند فاکتورهای خطر ابتلاء به انواع سرطان ها را کاهش دهد.


اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.