مواد غذایی که کمک می کند بهتر بخوابید

۰۲خردادماه،
ممتاز نیوز : متخصصان تغذیه به اشخاص پیشنهاد می کنند از خوردن غذا در ساعات قبل از خواب اجتناب کنند، زیرا این امر سبب افزایش وزن می گردد اما از سوی دیگر احساس گرسنگی نیز سبب بی خوابی می گردد. 

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ به نقل از دکتر آشوین متا، از مرکز تحقیقات سرطان سیلوستر در میامی، راه حل این موضوع خوردن «غذاهای مناسب» در ساعات قبل از خواب است. در این جا به چهار ماده غذایی که وی خوردن آن ها را در ساعات قبل از خواب پیشنهاد می کند اشاره می کنیم.

سیب، این میوه بسیار مغذی سرشار از فیبر محلول است خوردن سیب سبب احساس سیری می گردد. همچنین قند مورد نیاز بدن را تامین می کند بدون آن که افزایش چندانی در قند خون ایجاد کند.

دانه کدو تنبل: این روزها رژیم های غذایی حاوی غذاهایی است که منیزیم کمی دارد این دانه حاوی منیزیم است که به خواب راحت کمک می کند.

بلغور جو: غذاهای سبوس دار مانند بلغور جو، برنج و سبوس گندم سرشار از منیزیم است بلغور جو حاوی فیبر محلول است و خوردن آن سبب می گردد در تمام طول شب احساس سیری کنید.

چای بابونه: بسیاری این چای را در از بین بردن مشکلات خواب موثر می دانند، اما اگر چای بابونه دوست ندارید می توانید چای لیمو یا چای بادرنجبویه را جایگزین آن کنید.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.