موارد ابتلا به سل در مردان ۱٫۵ تا ۲ برابر زنان است

فروردین ۱۴۰۳

نتایج یک تحقیق نشان داد که موارد ابتلا به سل در مردان ۱٫۵ تا ۲ برابر زنان بوده است و گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال بیشتر دچار این بیماری شده اند.

کمال بشارتی اصل، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری سل هنوز هم به عنوان یک بیماری بسیار مهم و شایع در جهان مطرح است و سالانه میلیون ها نفر از مردم جهان به آن مبتلا شده که تعداد قابل ملاحظه ای از آنها جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه اپیدمیولوژی بیماری سل در جهان و ایران اظهار داشت: مطالعات انجام شده در خصوص سل در بسیاری از موارد مشابه است و البته در مواردی تفاوت هایی نیز ملاحظه می شود.

بشارتی اصل تاکید کرد:‌نتایج یک تحقیق نشان داد که موارد ابتلا به سل در مردان ۱٫۵ تا ۲ برابر زنان بوده است و گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال بیشتر دچار این بیماری شده اند.

وی یادآور شد‌:‌ این تحقیق نشان داد که موارد همزمانی عفونت های سل و اچ ای وی نیز قابل ملاحظه بوده و در واقع اشخاص مبتلا به سل که همزمان دچار ایدز نیز بوده اند بیشتر گرفتار موارد سل فعال و پیشرفته می شوند.

بشارتی اصل خاطر نشان کرد: بر طبق نتایج تحقیق فوق همچنین موارد شکست درمان سل به ویژه موارد سل فعال نیز قابل ملاحظه بوده است./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.